آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمدولت فراگیرسیاست

حکمتیار: در حکومتی که با رای مردم تشکیل نشده باشد، شرکت نمی‌کنم

خبرگزاری دید: گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می‌گوید که «هیچ وقت نمی‌خواهیم در حکومتی شرکت کنیم که بر اساس رای و خوشی مردم تشکیل نشده باشد».


او از طالبان خواسته است که شورایی را ایجاد کنند که ممثل اراده مردم باشد و اعضای آن از سوی مردم انتخاب شوند و همه از جمله حاکمان جدید به تصامیم آن ارج بگذارند.
آقای حکمتیار گفته که این شورا باید خطوط اساسی نظام آینده، انتخاب و برکنار کردن حاکمان و وظایف آن‌را ترسیم کند.
آقای حکمتیار تأکید کرد که این شورا باید در چارچوب شریعت اسلامی قانون اساسی بسازد و مرجع نهایی تصمیم گیری باشد.
او گفت: «هیچ وقت نمی‌خواهیم در حکومتی شرکت کنیم که بر اساس رأی مردم تشکیل نشده باشد. این خواست بسیار وقت پیش بود، است و در آینده نیز خواهد بود. باید شورایی به وجود بیاید که ممثل اجماعی ملی باشد و تمامی مردم به شمول مقامات به آن احترام داشته باشند و همین شورا برای مردم قانون اساسی را تصویب کند که مطابق احکام و ارشادات اسلامی باشد».
این گفته‌های آقای حکمتیار در حالی‌ست که طا-لبان می‌گویند که چهره‌های سیاسی حق دارند تا دیدگاه های خود را مطرح کنند؛ اما در نهایت آنان در مسایل کلان تصمیم می‌گیرند.
آقای حکمتیار هم‌چنان مدعی است که طیاره‌های بی‌سرنشین امریکایی اهداف زیادی را در افغانستان هدف قرار داده‌اند؛ اما تنها حمله شیرپور در رسانه‌ها پوشش داده شده و بقیه پنهان مانده‌اند.
او تأکید کرد که پس از خروج آخرین سرباز امریکایی، طیاره‌های بی‌سرنشین در افغانستان به پرواز درآمدند و سکوت و عدم اعتراض طا-لبان، امریکا را شجاع‌تر کرد.
آقای حکمتیار گفت: «از زمان خروج نیروهای امریکایی از میدان هوایی کابل تا اکنون طیاره‌های بی‌سرنشین ایالات متحده در فضای افغانستان فعالیت می‌کند و برخی از مناطق را نیز تحت هدف قرار داده است و اهداف خاص را مورد حمله قرار داده است».
با این حال، گذشته گلبدین حکمتیار حاکی از این است که هیچگاه در هیچ حکومت و نظان نتوانسته شرکت کند و همواره در مخالفت باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا