آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

معترضان در هرات:

حکمتیار در سفرهای ولایتی‌اش دنبال اختلافات قومی و مذهبی است


ده‌ها تن از زنان و مردان ولایت هرات در غرب کشور به خاطر سفر گلب الدین حکمتیار، به این ولایت، صبح امروز گرد هم جمع شدند و در مقابل دفتر مقام ولایت، برضد حزب اسلامی، دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این مظاهره اعتراضی، فعالان مدنی، فرهنگیان، و دیگر اقشار جامعه ولایت هرات حضور داشتند و می‌گویند که حکمتیار «پروژه داخلی و خارجی» است که به دنبال اختلافات مذهبی از سوی کشورهای غربی مخصوصا امریکا و… به وجود آمده‌است.
این افراد بیان می‌دارند: نقش گلب الدین حکمتیار در صلح افغانستان «پوچ و میان‌خالی» است و نیازی نیست که این فرد اخلال‌گر در کشور زندگی کند.
آنان می‌گویند:« حکمتیار برای چه در ولایات کشور سفر می‌کند. کسی که مجرم باشد و در جنایت مردم بی‌گناه، دست داشته باشد، بایستی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شود، نه این‌که در خیابان‌های ولایات سفر داشته باشد.»
آنان همچنان گفتند: تا زمانی‌که حکمتیار در افغانستان حضور داشته باشد، «صلح و آرامی» نصیب مردم کشور نمی‌شود و نقش این فرد قوم‌گرا برای شهروندان افغانستان «خیالی» است.
گفتنی است که روز گذشته گلب الدین حکمتیار از کابل به هرات سفر کرد؛ سفری که باعث نگرانی شمار زیادی از شهروندان هرات شده است و آن را آغاز تحرکات منفی این حزب در غرب کشور به حساب می‌آورند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا