برگزیدهسیاستگزارش

حکمتیار: سیاست حذف و انحصار قدرت، ناکام بود!


گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی سخنانی در ارگ ریاست جمهوری، گفت:”سیاست و حذف و انجصار قدرت ناکام بود و جنگ‌های خونینی در پی داشت.”
به گزارش خبرگزاری دید، آقای حکمتیار همچنان افزود:” اقتدار با حکومت مشارکتی تامین نمی‌شود. ما از حکومت هیچ‌چیزی نمی‌خواهیم. ما به امید پایان جنگ در کشور آمده‌ایم. این جنگ باید پایان یابد.”
رهبر حزب اسلامی در ادامه افزود:” من در کابل با خانواده‌ام آمده‌ام. بیاید تعهد کنیم که افغانستان هم خانه ما باشد و هم قبر ما اینجا باشد.”
آقای حکمتیار باری دیگر از گروه طالبان خواست که او را به صفت نماینده‌ بپذیرند تا از تمام حقوق‌شان دفاع کند.
او همچنان افزود:” طالبان برادران ماست و خوب و بد دارد. طالب افغان است. از این خاک است. طالبان افغان و از خاک افغانستان هستند.”
این چهره جهادی در رابطه به مسئله «برادر خواندنِ طالبان» تصریح کرد: من طالبان را برادر خطاب می‌کنم. بگذارید که رسانه‌ها هرچه مرا خطاب کنند.”
آقای حکمتیار در ادامه گفت:” حقیقت این است که نظامیان خارجی از افغانستان باید بروند، بیایید تمام بهانه‌ها و دلایل حضور نیروهای خارجی در افغانستان را پایان دهیم.”
وی افزود: اول جنگ را متوقف می‌کنیم و سپس به نیروهای خارجی می‌گوییم که نیاز به حضور شما در افغانستان نیست.
رهبر حزب اسلامی تاکید کرد:” از سیاست حذف کردن یکدیگر خودداری کنیم. سیاست حذف و انحصار قدرت ناکام بود و جنگ‌های خونینی در پی داشت.”
او با اشاره به آثار ویرانگر جنگ و خونریزی‌ بیان داشت: در جنگ با توپ و تانگ پیروز شدن ممکن نیست، فقط خانه‌ها و کوچه‌ها خراب می‌شود!”
آقای حکمتیار همچنان تاکید کرد که «تنها راه صلح و امنیت، از بین‌بردن فاصله میان مردم و دولت است.»

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا