آخرین اخبارافغانستان

حکمتیار: مهاجرین از حق رای شان استفاده کنند

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در خصوص انتخابات آینده می‏گوید، مهاجرین کشور که در کشور‏‌های مختلف زندگی‏ می‌کنند در انتخابات شرکت کنند و از حق رای شان محروم نشوند.
رهبر حزب اسلامی می‏‌گوید، هیچ شهروند کشور نباید از شرکت در انتخابات محروم شود و حکومت زمینه حضور همگانی مردم را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای حکمتیار تاکید می‌‏کند که در انتخابات‌های گذشته مناطق امن را ناامن کرده‌اند تا مردم از حق رای شان استفاده نتوانند.
آقای حکمتیار که با طلوع‌نیوز صحبت داشته افروده است که کمیسیون انتخابات باید توافق تمام احزاب سیاسی را بگیرد تا نتایج انتخابات آینده همه قبول باشد.
این رهبر جهادی از حکومت وحدت ملی می‏‌خواهد که در چگونگی کار کمیسیون دخالت نکرده و افراد دل‏‌خواهش را نصب نکند.
در همین حال، رهبر حزب اسلامی اضافه می‏کند که حکومت موقت و لویه‌جرگه در وضعیت کنونی عملی نیست و تنها با برگزاری انتخابات می‌‏توان شاهد انتقال قدرت بود.
ازسویی هم، او تاکید می‌‏کند که هر حوزه انتخاباتی یک وکیل در انتخابات داشته باشد.
نامبرده از این‌که در انتخابات آِینده نامزد خواهد بود یانه، می‏افزاید که هنوز در این مورد تصمیم نگرفته، ولی مذاکراتش با ریاست اجرایی و ریاست‏ جمهوری ادامه دارد.
با این همه، اعضای ارشد کمیسیون انتخابات به خبرگزاری دید، می‌‏گویند، انتخابات شورای ولسوالی‌‏ها و مجلس نمایند‏گان با چند ماه تاخیر در سال ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
اما فضل احمد معنوی رییس پیشین کمیسیون انتخابات به این باور است که ریاست‏ جمهوری در امر چگونگی کار این کمیسیون دخالت می‏‌کند و انتخابات آینده با چنین شرایطی پر از تقلب خواهد بود.
با این همه، عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی بر چگونگی کار کمیسیون انتخابات معترض و خواهان اصلاحات بنیادی است.
خواستیم دیدگاه کمیسیون مستقل انتخابات را در مورد سخنان آقای حکمتیار در خصوص انتخابات آینده داشته باشیم، اما با تماس‏‌های مکرر موفق به انجام این کار نشدیم.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا