آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

نماینده غزنی:

حکومت انتخابات را در غزنی تحت‌الشاع ناامنی قرار می‏دهد

این روز‏ها نمایندگان ولایت غزنی در مجلس به نسبت ناامنی و تحرکات گروه طالبان در این ولایت معترض‏اند و روز گذشته نمایندگان این ولایت با انتقاد از حکومت مرکزی گفتند که اگر وضعیت همین‌طور پیش برود غزنی به گونه کامل به دست طالبان سقوط خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، یک نماینده مردم غزنی که نمی‏خواهد نامی از وی برده شود به خبرگزاری دید می‏گوید که ریاست‏ جمهوری تلاش دارد غزنی را ناامن بسازد و مانع رفتن مردم به مراکز ثبت نام رای دهندگان شود. درعین حال انتخابات شورای ملی و وشورا‏های ولسوالی‏ها را که قرار است در ۲۸ ماه میزان برگزار شود، تحت‌الشاع ناامنی قرار بدهد.
این نماینده مردم غزنی از دیگر نمایندگان این ولایت می‏خواهد که در هماهنگی با مردم دست به تظاهرات گسترده بزنند تا حکومت دست از توطئه در برابر این ولایت بردارد.
روز گذشته، شاه‌گل رضایی یکی از نمایندگان غزنی در مجلس گفته بود که پس از سقوط ولسوالی‌های اجرستان، جغتو و ده‌یک، هم اکنون ولسوالی‌های اندر، قرباغ و زنه‌خان ولایت غزنی نیز در معرض تهدیدهای بلند امنیتی قرار دارند.
در حال حاضر ولایت غزنی ۱۱ نماینده به شمول سه زن در مجلس نمایندگان دارد.
برخی از منابع اخیراً در پیوند به ناامنی‏های گسترده در غزنی گفته‏اند که حکومت سعی دارد مردم این ولایت در انتخابات پیش رو سهم چندانی نداشته باشد.
با این همه، به تازه‏گی شماری از فعالان جامعه مدنی غزنی در کابل در یک نشست خبری خواستار بازشدن نمایندگی کمیسیون انتخابات در غزنی شدند.
دفتر کمیسیون انتخابات از ششم ماه ثور در شهرغزنی بسته است و معترضانی که این دفتر را بسته‌اند، خواستار حوزه بندی و کوچک شدن حوزه انتخاباتی در این ولایت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا