آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

حکومت: اگر مالکان شهرک‌ها و بلندمنزل‌ها فیلتر دود نصب نکنند، ممنوع الخروج می‌شوند

پولیس کابل به مالکان شهرک‌ها و بلندمنزل‌ها هشدار داده که اگر فیلتر دو نصب نکنند هویت شان برای مردم فاش شده و ممنوع‌الخروج و اختیار املاک شان به گونه مقطعی از آنان گرفته می‌شود.


به گزارش خبرگزاری دید، معاونیت اول ریاست جمهوری امروز جمعه (۱۶ عقرب) با اعلام این خبر گفته است ریاست محیط زیست شهرداری کابل پیش‌تر از مالکان شهرک‌ها و بلندمنزل‌ها تعهد گرفته بود تا در سیستم مرکزگرمی‌ تأسیسات‌شان تصفیه‌کننده نصب کنند.
طبق اعلام معاونیت اول ریاست جمهوری، از میان ۶۰۳ بلندمنزل و شهرک، ۱۵۹ بلندمنزل با سیستم مرکزگرمی مجهز با تصفیه‌کننده است و ۱۰۱ بلندمنزل فاقد وسایل دودزا است.
دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری توضیح داده است که ۴۱ بلندمنزل پس از ابلاغیه وزارت امور داخله تصفیه‌کننده نصب کرده است و ۳۰۲ بلندمنزل و شهرک تا هنوز تصفیه‌کننده دود ندارد.
معاونیت اول ریاست جمهوری به مالکان بلندمنزل‌ها هشدار داده است که هرچه عاجل‌تر فیلتر نصب کنند و در غیر آن، مورد پی‌گرد عدلی و قضایی قرار می‌گیرند.
به گفته معاونیت اول ریاست مبارزه با جرایم جنایی کابل به مالکان شهرک‌ها و بلندمنزل‌ها پیش‌تر هشدار داده است که در صورت نصب نکردن فیلتر دود زغال، تشهیر منفی و ممنوع‌الخروج می‌شوند.
هم‌چنان آمده است که در این صورت، مدیریت شهرک و بلندمنزل‌ها برای «جبران خساره» از مالکان آن برای مدتی گرفته خواهد شد.
پیش از این امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری گفته بود که اگر مالکان این شهرک‌ها و بلندمنزل‌ها فیلتر نصب نکنند، رهبری اداره محیط زیست از کارشان برکنار می‌شوند.
کابل در فصل زمستان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان است. عامل آن استفاده زیاد از زغال سنگ، مواد پلاستیکی و تایر موتر در گرم کردن خانه‌ها خوانده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا