آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

حکومت بار دیگر رهایی زندانیان طالب را مشروط به رهایی کماندوهای ارتش دانست

است جمهوری در یک نشست خبری بار دیگر تاکید کرد که رهایی زندانیان باقی مانده گروه طالبان، مشروط به رهایی کماندوهای ارتش است که در نزد طالبان اسیر هستند.

به گزارش خبرگزاری دید، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری امروز دوشنبه (۱۰ سنبله) در یک نشست خبری گفت که رهایی چهارصد زندانی گروه طالبان وابسته به رهایی اسیران ما از نزد آنان است.
آقای صدیقی اضافه کرد که پروسه تبادله هنوز تکمیل نشده است و قبل از این که پروسه رهایی چهارصد زندانی طالب تکمیل شود، تعدادی از نیروهای کماندوی حکومت افغانستان که نزد گروه طالبان اسیر استند، باید رها شوند.
وی همچنان دلیل تاخیر در مذاکرات میان‌افغانی را عملی نشدن تعهدات طالبان خوانده و افزود: طالبان تعهداتی را که در توافق‌نامه دوحه کرده بودند، تنها یک مورد آن را که عدم حمله بالای نیروهای امریکایی بود، عملی کرد‌ه‌اند که آن هم ناقص است، ما شاهد حملۀ شان بالای نیروهای امریکایی بودیم.
به رغم این، سخنگوی رییس ‌جمهور وعده داد که حکومت برای زمینه‌سازی مذاکرات میان‌افغانی تلاش می‌کند و در آیندۀ نزدیک تاریخ شروع این مذاکرات اعلام خواهد شد.
پیش از این شورای امنیت ملی کشور نیز تاکید کرده بود که رهایی زندانیان باقی‌مانده طالبان مشروط بر رهایی نیروهای قطعۀ کماندو که نزد این گروه اسیر هستند، می‌باشد.
با این همه اما، محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور هفته پیش گفته بود که رهایی چهارصد زندانی طالب تا یک هفته دیگر تکمیل می‌شود. همزمان با این عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز در یک نشست که در انستیتوت جنگ و صلح افغانستان برگزار گردیده بود، گفت که تا یک هفته دیگر مذاکرات میان‌افغانی شروع می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا