آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

نشست شورای امنیت ملل متحد برای افغانستان:

حکومت باید اصلاحات بیاورد/ بدون حمایت خارجی جنگ به شمال نمی‌رود

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست ویژه این شورا در مورد افغانستان بر آمدن اصلاحات در حکومت وحدت ملی تاکید کرده و خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد معین آن شدند.
به نقل از منابع خبری، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست با اشاره به حمایت برخی از کشورها از گروه داعش، می‌گوید که بدون حمایت خارجی جنگ به شمال افغانستان انتقال نمی‌یابد.
آقای لاوروف همچنان انتقال جنگ را به شمال افغانستان برای آسیای میانه یک تهدید جدی خوانده گفت که روسیه برای مبارزه با داعش مصمم است.
از سویی هم معاون وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که این کشور برای مبارزه با گروه‌های هراس‌افکن از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می‌کند.
این دیپلمات امریکایی یک بار دیگر پاکستان را دعوت کرد که از گروه‌های تروریستی حمایت نکرده و به سود ثبات سیاسی در افغانستان تلاش کند.
معاون وزیر امور خارجه امریکا تلویحا به ارتباط برخی کشورها با گروه طالبان نیز اشاره کرده و افزود که ارتباط با طالبان به بهانه مبارزه با داعش گزینه خوبی نیست.
اعضای دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز بر اصلاحات، برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در وقت معین آن تاکید کرده و خواستار همکاری کشورهای آسیای میانه با افغانستان شدند.
آن‌ها از حکومت افغانستان خواستند که در زمینه حکومت‌داری خوب اصلاحات جدی را روی دست بگیرد.
گفتنی است که چند روز پیش هیئت شورای امنیت ملل متحد به افغانستان آمده و با مقامات بلندپایه حکومت وحدت ملی دیدار داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا