آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

حکومت خود را با خشم مردم مواجه نسازد


عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، ضمن حمایت از موضع‌گیری این حزب، از حکومت وحدت ملی خواسته است تا پیام جمعیت اسلامی را جدی بگیرد .
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی مقام ولایت بلخ با ارسال کلیپ ویدیویی به رسانه‌ها، از موضع‌گیری آقای نور در قبال خواسته‌های حزب جمعیت اسلامی از دولت وحدت ملی، خبر داده است .
وی از خواسته‌های حزب جمعیت اسلامی افغانستان به ارتباط وقایع خونین روزهای گذشته، حمایت کرده و گفته است، حکومت باید این اعلامیه و هشدار مردم را جدی بگیرد و خود را با خشم مردم مواجه نسازد.
به گفته آقای نور، دولت مسئولیت دارد تا کسانی را که بالای مردم بی‌دفاع شلیک کرده‌اند، مورد پیگرد و مجازات قرار دهد .
والی بلخ همچنان در مورد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی، گفته است: با این‌که پست مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور «اجرایی» نیست، ولی تمام کارهای این پست اجرایی بوده است؛ زیرا تمامی پست‌های نظامی کشور تا از فلتر آقای اتمر عبور نکند، تعیین بست نمی‌شود.
والی بلخ همچنان به امضای قراردادها در سفرهای خارجی که توسط حنیف اتمر انجام شده اشاره کرده و گفته است: امضای پیمان امنیتی و توافق‌نامه صلح با حکمتیار دو نمونه از این اقدامات است.
عطا محمد نور همچنان اضافه می‌کند: اعلامیه جمعیت اسلامی بی‌محتوا نبوده و بالای آن بررسی زیاد شده است.
وی گفت: ما در پی عملی‌شدن خواسته‌های جمعیت اسلامی مبنی بر برکناری افراد مذکور هستیم.
آقای نور هشدار داده است: بی‌تفاوت گذشتن از پهلوی این خواسته‌ها، تاوان بزرگ خواهد داشت .
والی بلخ از سران حکومت خواست تا خود را با خشم مردم مواجه نسازند.
وی تاکید کرد که مردم قربانی و شهید داده‌اند، عاملان حوادث خونین روزهای اخیر معلوم است و حکومت باید این عاملان را مجازات کند.
آقای نور همچنان ضمن غیر قابل بخشش دانستن حادثه انتحاری روز شنبه، افزود: این حادثه به منظور از بین‌بردن سران جمعیت طرح‌ریزی شده بود .
وی همچنان در پیامی از ریاست اجراییه خواسته است، که در شرایط کنونی در کنار مردم قرار گرفته و به خون مردم پای نگذارد.
به باور آقای نور، رییس اجراییه هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نخواهد ساخت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا