آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

اعتراض باشنده‌گان سرپل مقيم بلخ:

حکومت در تامین امنیت کوتاهی می‌کند/ بیش از ۱۵۰۰ خانه بی‌جا شده است

ما از دولت خواهان توجه بيشتر استيم. نمی‌خواهيم مردم ما ديگر بر اثر جنگ و ناامنی بی‌جا شوند و حادثه «ميرزا ولنگ» يكبار ديگر تكرار شود.


شماری از باشنده‌گان ولایت سرپل مقيم در بلخ در يک گردهمايی اعتراضی در صحن شورای ولايتی بلخ تجمع كرده و می‌گويند از ادامه ناامنی‌ها در اين ولايت به ستوه آمده‌ و از حكومت می‌خواهند هر چه زودتر به داد شان برسد.


به گزارش خبرگزاری دید، اكبر جعفری يكی از باشنده‌گان سرپل می‌گويد: ساحه آب كلان ولسوالی سانچارک ولايت سرپل در حال سقوط است و نظر به تحركات طالبان، بيشتر از يک هزار و پنجصد خانواده، اين ساحه را ترک كرده و بيجا شده است.


او افزود: ما امنيت می‌خواهيم، از اين همه جنگ و بدبختی به فغان آمده‌ايم، مردم در سرمای تحت بيست درجه سانتی‌گراد از خانه‌های شان بی‌جا شده است و به مغاره‌های كوه پناه برده‌اند، طی حملات طالبان در اين ساحه شش تن كشته و دو تن زخمی شده‌اند.
حميده ناصری يكی ديگر از باشندگان سرپل مقيم بلخ می‌گويد:« ما از دولت خواهان توجه بيشتر استيم. نمی‌خواهيم مردم ما ديگر بر اثر جنگ و ناامنی بی‌جا شوند و حادثه «ميرزا ولنگ» يكبار ديگر تكرار شود.»


در همين حال، ذبيح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل در تماس تیلفونی می‌گويد، حكومت افغانستان با مساعد شدن آب و هوا برای از بين بردن تحركات دشمن وعده حملات هوايی و زمينی را داده:« بعد از انتخابات مجلس نمايندگان، تحركات دشمن در ولسوالی سانچارک سرپل افزايش يافته است و در اين مدت دو ساحه؛ تغای خواجه و تبر به دست دشمن سقوط كرده. حكومت افغانستان تصميم به اين دارد كه هر چه زوتر با مساعد شدن هوا اين ساحه را از مخالفان مسلح دولت پاک سازی كند.»
اين درحالی است كه در بيست و يكم عقرب سال جاری بر اثر حمله مخالفان مسلح دولت در ساحه آب كلان ولسوالی سانچارک شش تن كشته و دو تن زخمی شد.
باشنده‌گان اين ولايت می‌گويند، نگران اين هستند كه يک بار ديگر حادثه ميرزاولنگ دراين ولايت دوباره تكرار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا