آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

حکومت در تلاش انتصابات است نه انتخابات

در برخی ولایات کشور، لیست گیری برای گزینش اعضای پارلمان جدید شروع شده و از همین اکنون تلاش می‌شود تا اعضای مجلس نمایندگان مشخص شوند.


شماری از اعضای مجلس نمایندگان، آمادگی‌های حکومت و کمیسیون انتخابات را برای برگزاری انتخابات شفاف درماه میزان سال جاری کافی ندانسته می‌گویند که پروسه پیش‌رو، انتخابات نه بلکه انتصابات خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دید، شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در یک نشست خبری در کابل، برگزاری انتخابات شفاف پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در ۲۸ میزان سال جاری خورشیدی را با وجود تهدیدات شدید امنیتی ناممکن خواند.
خانم هاشمی گفت که براساس گزارش‌های خود کمیسیون انتخابات، در حال حاضر بخش عمده مراکز رای دهی مسدود و یا زیر تهدید جدی است و تاکنون هیچ برنامه‌ای برای تامین امنیت این مراکز گرفته نشده، با این وجود برگزاری شفاف انتخابات ناممکن خواهد بود.
وی، کمیسیون انتخابات و حکومت را در برگزاری به موقع انتخابات زیر انتقاد گرفته بیان داشت که این دو نهاد نه در پی برگزاری یک انتخابات شفاف بلکه به دنبال برگزاری انتصابات است.
وی بیان داشت که در برخی ولایات کشور، لیست گیری برای گزینش اعضای پارلمان جدید شروع شده و از همین اکنون تلاش می‌شود تا اعضای مجلس نمایندگان مشخص شوند.
در همین حال، صالح محمد سلجوقی عضودیگر مجلس، آمادگی های حکومت و کمیسیون انتخابات را در برگزاری شفاف انتخابات ناکافی خواند.
آقای سلجوقی گفت که تمام شرکای انتخاباتی به شمول مجلس نمایندگان، هیچ نگرانی از برگزاری انتخابات ندارند بلکه از این نگرانی دارند که انتخابات پیشرو چگونه برگزار خواهد شد.
از سویی هم، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا) با استقبال از مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات در ۲۸ ماه میزان سال جاری، نگرانی‌های جدی را از عدم برگزاری شفاف انتخابات در زمان تعیین شده‌اش مطرح کرد.
گفتنی است که کمیسیون انتخابات به تازگی اعلام کرده که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها به تاریخ ۲۸ میزان برگزار خواهد شد. پیش از این تاریخ برگزاری این انتخابات ۱۶ سرطان سال روان اعلام شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا