آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

اسماعیل خان:

حکومت در جریان آجندای گفت‌وگوها با طالبان نیست

امیر اسماعیل خان به تازگی در اظهاراتی گفته است که حکومت در جریان آجندای گفت‌وگوهای صلح با طالبان قرار ندارد.

امیر اسماعیل خان به تازگی در اظهاراتی گفته است که حکومت در جریان آجندای گفت‌وگوهای صلح با طالبان قرار ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اسماعیل خان می‌گوید که کشورهای خارجی، روند صلح را در اختیار گرفته‌اند و حکومت از آن درست آگاه نیست.
این عضو برجسته حزب جمعیت اسلامی، هشدار می‌دهد تا زمانی که مردم کشور و کشورهای منطقه در روند صلح دخیل نشوند، تلاش‌ها برای گفت‌وگو با طالبان از جمله نشست ماه آینده در جده بی‌نتیجه خواهد بود.
او در این باره گفت:« آجندای صلح برای مردم افغانستان روشن ساخته شود و یا حداقل حکومت افغانستان آگاه باشد از روند صلح که تا حال، نه دولت و نه مردم افغانستان در این باره معلومات کافی ندارند.»
در حالی که انتظار می‌رود دور تازه گفت‌وگوها با نمایند‌گان طالبان تا کمتر از دوهفته دیگر در شهر جده عربستان سعودی برگزار شود و حکومت نیز از فرستادن هیئت گفت‌وگوکننده‌اش به این نشست سخن می‌زند، اسماعیل خان نیز از تشکیل هیئت جمعیت اسلامی برای دیدار با نمایندگان طالبان خبر می‌دهد.
محمد اسماعیل خان افزوده است:« جمعیت، یک تعداد از شخصیت‌‎ها را معرفی کرده‌ که نام نویسی کرده‌اند تاهنوز آن‌ها را معرفی نکرده‌اند به شکل رسمی که تا باشد این پروسۀ صلح رسمی تکمیل شود و گفت‌وگو ها به شکل درست و آن شکلی که طالبان حاضر به مذاکره شوند معرفی نمایند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا