آخرین اخبارافغانستان

حکومت در قبال ناامنی شمال بی‌تفاوت بوده است


عباس ابراهیم زاده، نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان، می‌گوید که بدتر شدن وضعیت امنیتی در ولایات شمال، عواقب خطرناکی برای دولت مرکزی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، عباس ابراهیم‌زاده، نماینده مردم بلخ، امروز در یک نشست خبری از بدتر شدن وضعیت امنیتی در ولایات شمال ابراز نگرانی کرده و دولت مرکزی را در راستای تامین امنیت این ولایت‌ها مقصر دانست.
وی گفت: حکومت در قبال امنیت شمال بی‌تفاوت بوده است. در حالی که حوادث شمال بالای تمام کشور تاثیرگذار خواهد بود.
آقای ابراهیم‌زاده افزود: بی‌ثباتی شمال، تمام افغانستان را ناامن خواهد ساخت.
ابراهیم‌زاده، ضمن ابراز نگرانی از نزدیک شدن جنگ به مزارشریف، گفت: در دو شب گذشته بیش از ۱۰ پوسته پولیس و چندین روستا در ولسوالی چمتال و چندین پوسته دیگر در ولسوالی چاربولک بدون مقاومت به دست هراس‌افکنان افتاده‌اند.
عضو مجلس نمایندگان در ادامه گفت که این امر سبب نگرانی مردم شده و تعداد زیادی از مردم به مزار شریف پناهنده شده‌اند.
ابراهیم‌زاده تاکید کرد که دولت باید نیروهای امنیتی کشور را تقویه و تجهیز کند.
وی از دولت خواست تا در راستای گسترش، تقویت و حمایت نیروهای امنیتی کشور تلاش جدی کند.
این عضو مجلس نمایندگان، ضمن ناکافی دانستن نیروهای دفاعی در ولسوالی‌ها، خواستار افزایش تشکیلات نظامی پولیس ملی و نیروهای خیزش مردمی در محلات تحت تهدید شد.
ابراهیم‌زاده در بخشی دیگر سخنانش با اشاره به این‌که معاش وکلا و مشاورین باید به نیروهای امنیتی داده شود، گفت: یک فرد عالی‌رتبه ۲۰ برابر یک سرباز عادی معاش دریافت می‌کند.
به باور وی، در صورتی‌که معاش گزافی را که افراد عالی‌رتبه مانند وکلا و مشاورین دولتی دریافت می‌کنند، در خدمت سربازان و نیروهای امنیتی کشور گذاشته شود، امنیت ولایات شمال تامین خواهد شد.
این در حالی‌ست که در روزهای گذشته اکثریت ولایات شمال به شمول ولسوالی صیاد ولایت سرپل، ولسوالی‌های آقچه در ولایت جوزجان، ولسوالی غورماچ در ولایت فاریاب، شاهد درگیری شدید بین نیروهای دولتی و هراس‌افکنان بوده و در ولسوالی چمتال ولایت بلخ نیز ۵ پوسته پولیس بدون مقاومت به دست هراس‌افکنان افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا