آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

نهضت اسلامی:

حکومت متقلب از اقتدار عطا محمد نور هراس دارد

نهضت اسلامی افغانستان با اعلام حمایت از عطا محمد نور والی بلخ، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و از اعضای برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، می‏‌گوید:حکومت متقلب از اقتدار عطا محمد نور، هراس دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی مختار مفلح می‏‌گوید، کارنامه حکومت وحدت ملی در سه سال گذشته موجب شده است که حامیان دیروز رییس‏ جمهور علیه وی در نشست قندهار صدا بلند کنند.
آقای مفلح با اشاره به ممانعت حکومت از اشتراک عطا محمد نور در همایش قندهار بیان داشت که این اقدام، ناقض صریح و بدون توجیه قانون اساسی بوده و نشان می‌دهد که سران حکومت هیچ‎پابندی به مواد قانون که آزادی شهروندان را تضمین کرده ندارند.
وی در این باره بیان داشت که سنگ‎اندازی، دسیسه‎سازی ومقابله همه‌جانبه حکومت علیه والی مقتدر بلخ نه تنها اورا تضعیف نخواهد کرد، بلکه جایگاه مردمی و اقتدار مشروع وی را چند برابر افزایش خواهد داد.
به گفته آقای مفلح؛ اقدام‌های دسیسه‎گرایانه حکومت وحدت ملی علیه استاد عطا، گروه‌هایی را که هنوز بر نفاق‌افگنی و توطیه‎پراگنی حلقه ارگ شک داشتند متوجه و متقاعد ساخت که سران این حکومت نه در راستای خدمت به مردم افغانستان بلکه در جهت خیانت به مردم گام برمی‌دارند.
رییس نهضت اسلامی افغانستان با اشاره به برگزاری همایش کلان سیاسی قندهار می‌‏گوید، رییس‏‌جمهور ‏غنی پایگاه مردمی‌‏اش را از دست داده است.
در همین حال، عبدالستار مراد وزیر پیشین اقتصاد کشور با انتقاد از تک‌روی وانحصارگرایی در درون ارگ، اظهار داشت حکومتِی که بر اساس یک توافق دو جانبه شکل گرفته و قرار بود حکومتِ وحدت ملی باشد هم‏اکنون تنها به تیم تحول وتداوم اختصاص یافته است.
وی گفت:« حکومت از مردم فاصله گرفته و صدای مردم را نمی‌شنود و در برابر چالش‌های روز افزون بی‎تفاوتی اختیار کرده است، باید صدای مردم را بشنود و در برابر سیاسیون نیز عقده‌مندانه برخورد نکند.»
وی نیز خاطر نشان ساخت که این حکومت متعلق به همه مردم افغانستان است، بناءً مردم اجازه نمی‌دهند که حق شان به گروگان گرفته شود.
از جانب دیگر، مخدوم محبوب‎الله فرقانی عضو مجلس نمایندگان نیز با انتقاد شدید از کم‌کاری سران حکومت بیان داشت که امروز، فساد و نابسامانی به اوج خود رسیده و سران حکومت حتی یک درصد از تعهدات بزرگ و کوچک خود را عملی نساخته‎اند.
وی تاکید کرد:« ما از سران حکومت به دلیل عدم کارآمدی و انجام ندادن تعهدات‎شان گلایه‎مند و ناراض هستیم و نسبت به آنان احساس نفرت و انزجار می‎نماییم که چرا تعهدات‎شان را عملی نکرده‎اند.»
از سویی هم فضل‌الرحمن اوریا کارشناس مسایل سیاسی، نفاق‌افگنی و دسیسه‎سازی در درون ارگ را به شدت مورد انتقاد قرار داده گفت: رییس جمهور از طریق تقلب به سمتش دست یافته در راس یک گروپ مافیایی قرار دارد که علیه مردم و سیاسیون دسیسه‎سازی می‌کند.
آقای اوریا، همایش قندهار را که روز گذشته با حضور شمار زیادی از سیاسیون دایر شده بود واکنش مردم در برابر کارکردهای غیر قانونی ارگ خوانده افزود که حکومت باید به درخواست های مردم پاسخ مثبت داده و از تک‎روی دست بردارد.
انتقاد از عملکرد حکومت در حالی در این همایش مطرح می‏‌شود که این روز‏ها، پایتخت و دیگر بخش‏های کشور شاهد همایش‏های گسترده با اعلام نارضایتی از کارنامه حکومت وحدت ملی است.
اختر سهیل- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا