آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

تیم صلح و اعتدال:

حکومت نتوانست خواست هایش را بر جرگه مشورتی تحمیل کند

دسته انتخاباتی صلح و اعتدال با نشر اعلامیه‌ای نسبت به برایند جرگه مشورتی صلح واکنش نشان داده و آن را خلاف خواسته‌های ارگ دانسته است.

دسته انتخاباتی صلح و اعتدال با نشر اعلامیه‌ای نسبت به برایند جرگه مشورتی صلح واکنش نشان داده و آن را خلاف خواسته‌های ارگ دانسته است.
به گزارش خبرگزاری دید، دسته انتخابات صلح و اعتدال با نشر اعلامیه‌ای، گفته که اعضای جرگه با هوشیاری نگذاشتند که حکومت روند صلح را سبوتاژ کند و اعضای جرگه توانستند که جلو برنامه ارگ را برای تمدید کار حکومت پس از اول جوزا بگیرند.
متن کامل اعلامیه:
بیانیه تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در ارتباط با جرگه مشورتی صلح
مردم شریف و متدین افغانستان
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

با وجودی که جرگه‌ به اصطلاح مشورتی صلح که توسط حکومت و با هزینه بسیار زیاد برگزار شد، نه مشخصات لوی جرگه عنعنوی را داشت و نه معیارهای لوی جرگه قانون اساسی را و باعث اختلاف شدید و مشکلات زیادی برای مردم شریف کابل شد، اما هموطنان شریف ما که در جرگه اشتراک نمودند با هوشیاری و استقامت قابل وصف، دسایس علیه روند صلح و قانون اساسی را خنثی ساختند.
تیم انتخاباتی صلح و اعتدال قبلاً در بیاینه جداگانه، برگزاری این جرگه را ضروری ندانسته و همراه و همصدا با دیگر جریانات مطرح سیاسی، شرکت در این جرگه را تحریم نمودند.
لوی جرگه در فرهنگ مردم افغانستان باعث وحدت و همدلی بیشتر می‌گردد، اما جرگه سفارشی اخیر متاسفانه باعث ایجاد دودستگی و نفاق میان مردم و جریانات مطرح سیاسی کشور گردید.
تیم انتخاباتی صلح و اعتدال از تمامی هموطنان عزیزی که در این جرگه اشتراک داشتند، به خاطر ایستادگی در برابر خواست‌های کمپاینی حکومت و وفاداری به مصالح علیای کشور سپاسگزاری می‌کند.
حکومت تلاش داشت تا از طریق تشکیل این جرگه سفارشی به ادامه کار خود پس از اول جوزا، مشروعیت ببخشد و پروسه صلح را در انحصار خود درآورده به تخریب روند صلح و حذف جریانات سیاسی کشور ادامه دهد.
اما شما با هوشیاری تمام با وجود فضای ملتهب، پر از تهدید و ارعاب، به دور از چشم رسانه‌ها زیر بار خواسته‌های فراقانونی حکومت نرفتید و حکومت را ناکام ساختید؛ با این حال این تیم توانست از این طریق برای خود کمپاین زودهنگام به راه بیندازد.
تیم انتخاباتی صلح و اعتدال ضمن حمایت از گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی و تلاش های صلح ایالات متحده امریکا، به عنوان یک جریان سیاسی در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت فعالانه داشته، از روند پروسه صلح و ادامه گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به جدیت حمایت می‌نماید.
دفتر مطبوعاتی تیم صلح و اعتدال
کابل ۱۴ ثور ۱۳۹۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا