آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

امریکا:

حکومت و طالبان آماده تعامل جدی باشند

«درک کولت» مشاور وزیر امور خارجه امریکا گفته واشنگتن انتظار دارد دولت افغانستان و گروه طالبان آماده تعامل جدی باشند.


به گزارش خبرگزاری دید، بیانیه‌ای که از سوی سفارت امریکا در کابل امروز چهارشنبه(۱۱ حمل) منتشر شده، به نقل از درک کولت مشاور وزیر امور خارجه ایالات متحده آمده است که طرف‌های درگیر آماده تعامل جدی باشند.
مشاور وزیر امور خارجه امریکا در نشست قلب آسیا-روند استانبول گفته است: ما انتظار داریم پیشرفت سریع‌تر را در توافق سیاسی شاهد باشیم و انتظار داریم هر دو طرف آماده تعامل جدی باشند. درک می‌کنیم که این مسئله به سازش‌های دشوار نیاز دارد.
وی در مورد اهداف ایالات متحده گفته است: ما همچنان از تمام طرف‌ها می‌خواهیم سطح خشونت‌ها را در این کشور کاهش دهند و برای جلوگیری از تلفات بیشتر از طالبان می‌خواهیم حملات تهاجمی بهاری را دنبال نکنند تا شرایط مناسب برای توافق سیاسی ایجاد شود.
مشاور وزیر خارجه امریکا با اشاره به فرصت پیش آمده برای آینده افغانستان و منطقه، افزوده است: ما در ۴۰ سال درگیری، بزرگ‌ترین فرصت صلح را پیش روی خود داریم. همه دوستان و همسایگان افغانستان در حمایت از صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، نقشی دارند.
کولت در ادامه حملات هدفمند را در افغانستان محکوم کرده و گفته، مردم افغانستان می‌خواهند دستاوردهای اجتماعی دو دهه پسین حفظ شود و کشورهای کمک‌کننده، از جمله ایالات متحده این دستاوردها را در کمک به ادامه پیشرفت ضروری می‌دانند.
وی در ختم سخنرانی خود خطاب به اشتراک کنندگان نشست قلب آسیا-روند استانبول گفته است: بیایید همه با هم کار کنیم و به مردم افغانستان کمک کنیم از این فرصت برای صلح استفاده کنند. ایالات متحده نقش خود را انجام می‌دهد.
گفتنی است نهمین دور نشست وزرای خارجه قلب آسیا-روند استانبول روز گذشته در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا