آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عبدالله در دیدار با هیئت ملل متحد:

حکومت کنونی نتیجه یک انتخابات بد است/ باید انحصار قدرت خاتمه یابد

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت در دیدار با هیئت ۱۵ نفری شورای امینت سازمان ملل از انحصار قدرت و مرکزگرایی نظام اداری افغانستان شکایت و همچنان تاکید کرده است که حکومت وحدت ملی نتیجه یک انتخابات « بد » است.
به گزارش خبرگزاری دید، هیئت شورای امینت سازمان ملل در سفرش به کابل از جمله با رییس اجرایی حکومت نیز دیدار داشته است.
آقای عبدالله در این دیدار از تعهد حکومت مبنی بر آوردن اصلاحات در کمیسیون انتخابات سخن زده است.
در همین حال، عبدالله در مورد شکل‏گیری حکومت وحدت ملی بیان داشته است که حکومت فعلی نتیجه‏ یک انتخابات « بد» است.‏
در خبرنامه‏ ریاست اجرایی کشور آمده است:« رییس اجرایی کشور بر غیرمتمرکزسازی نظام اداری و بروکراتیک در کشور تأکید ورزید و گفت که تمرکز بیش از حد تصامیم در مرکز، دشواری‌هایی را به‌وجود آورده است.»
از سویی هم، خیریت عمروف سفیر قزاقستان در سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در این دیدار گفته است که آنان آمده‌اند تا با اقشار مختلف جامعه‌ افغانستان دیدار کنند و در نتیجه با تحلیل وضعیت، در زمینه‌ همکاری‌ها و کمک‌های شان با افغانستان برنامه‌ریزی کنند.
پیش از این نیز، داکتر عبدالله گفته بود که وضعیت افغانستان بیرون از کابل متفاوت است و هیئت ملل متحد باید در خارج از کابل با مردم دیدار داشته باشد.
با این همه، تحلیل‌گران امور سیاسی به این باور هستند که میان ارگ و سپیدار اختلافاتی بروز کرده و تیم حاکم در ارگ آقای عبدالله را دور زده است. از این خاطر رییس اجرایی پس از یک دوره خاموشی دوباره لب به شکایت گشوده است.
به نظر می‌رسد «شکایت‌ها» و «خاموشی‌های» داکتر عبدالله مقطعی بوده و دیگر برای طرف‌های سیاسی کشور ملاک موضع‌گیری نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا