آخرین اخبارافغانستانمنطقه

حکیمی: الهام علی‌ٌاُف وعده همکاری همه جانبه داد


اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور در سفرش به آذربایجان با الهام علی‌اُف رییس‌جمهور آن کشور دیدار کرده و گفته است که آقای علی‌اُف، علاقه‌مند گسترش روابط بازرگانی میان دو کشور بوده و وعده همکاری‌های همه جانبه داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، اکلیل حکیمی که در یک سفر رسمی به جمهوری آذربایجان رفته است روز گذشته با الهام علی‎اُف رییس‎جمهوری آن کشور دیدار کرده و از اعلام همکاری‎های همه جانبه او در بخش‎های مختلف خبر داد.
بر بنیاد خبرنامه‎ای که وزارت مالیه نشر کرده، محور گفت‎وگوی وزیر مالیه افغانستان و رییس‎جمهوری آذربایجان را مسایلی همانند گسترش همکاری‎های بازرگانی و اقتصادی، توافق‎نامه ترانزیتی پنج جانبه راه لاجورد، آمادگی‎ها برای امضای موافقت‎نامه‎های اقتصادی و بازرگانی دوجانبه در نشست قلب آسیا که ماه آینده در آذربایجان برگزار می‎شود و تشویق سرمایه‎گذاران آذری برای سرمایه‎گذاری در افغانستان، تشکیل می‎دهد.
همچنان، در بخش دیگری از این خبرنامه آمده است که وزیر مالیه تلاش می‎کند تا زمینه‎های صادرات تولیدات داخلی زعفران، قالین و تولیدات زراعتی، سنگ مرمر و دیگر فرآورده‎های کشور را در آذربایجان فراهم کند.
همکاری در زمینه‎های معارف و تحصیلات عالی، خط آهن، نفت و گاز و صنایع نساجی از جمله موارد دیگر مورد بحث طرفین در این سفر، خوانده شده است.
از سویی‎هم الهام علی‎اُف رییس‎جمهوری آذربایجان وعده همکاری‎های همه جانبه کشورش را در بخش‎های یاد شده داده و تاکید کرده است که هرچه زودتر، در این راستا گام‎های عملی برداشته شود.
گفتنی است که افغانستان به عنوان منطقه حایل میان آسیای میانه، حوزه قفقاز و جنوب آسیا پوتانسیل آن را دارد تا از طریق خط آهن، این سه منطقه را وصل کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا