آخرین اخبارافغانستان

خاضع: نقض حقوق بشر به گونه گسترده در افغانستان صورت گرفته است


جلسه استماع عامه و تحقیق ملی کمیسیون مستقل حقوق بشر با حضور والی غور در این ولایت برگزار شد.
در این جلسه وضعیت حقوق بشر در کشور مخصوصا ولایت غور به بررسی گرفته شد.
به گزارش خبرگزاری دید، غلام ناصر خاضع، والی غور گفت: کشور ما افغانستان ۴۰ سال است که در آتش جنگ می‌سوزد و نقض حقوق بشر در برابر مردم افغانستان به گونه گسترده صورت گرفته است.
او تصریح کرد که برای تقرب دادن گراف حادثات ضد بشری، تمام ارگان‌های ذی‌ربط موظف‌اند، به اساس قانون و مقررات رسیدگی لازم کنند.
موصوف یادآور شد که در پیوند با حوادث ضد حقوق بشری انجام شده در سطح کشور ، دولت افغانستان مطابق نورم خاص برای بازماندگان قربانیان و زخمیان برجای مانده، یک مقدار مساعده نقدی را در نظر گرفته که به دسترس آنان قرار می‌گیرد.
والی غور خطاب به مردم این ولایت گفت: به شما مردم رنج‌دیده اطمینان می‌دهم آنچه که در توان اداره محلی غور باشد در برابر بی‌عدالتی‌ها و یا کسانی‌که به نحوی حقوق بشر را نقض کرده، به طور جدی ایستادگی کنم.
از سوی هم، محمد بلال صدیقی، رییس دفترمطبوعاتی کمسیون مستقل حقوق بشر گفت: ما در تلاشیم تا راهکارهای جدید یافته و بتوانیم پدیده‌ نقض حقوق بشری را از جامعه خود ریشه‌کن سازیم.
وی در ادامه از اداره‌های دولتی، ارگان‌های مختلف و مردم غور خواست تا همه در کنار هم برای کاهش و نابودی واقعات نقض حقوق بشری دست به دست هم داده تلاش کنند.
گفتنی است که ولایت غور از آن‌جمله ولایاتی کشور است که گراف واقعات نقض حقوق بشری در آن در حد بالا است.
در این ولایت از حوادث گسترده خشونت علیه از زنان گرفته تا جنگ و خشونت‌های ذات‌البینی، گروهی و قومی به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا