آخرین اخبارافغانستانسیاست

خانه اختر محمد ابراهیم خیل در مزارشریف، از شامگاه دیروز در محاصره پولیس ملی است


شامگاه روز گذشته خانه اختر محمد ابراهیم خیل زمانی از سوی پولیس ملی محاصره شد که پس از یک تعقیب و گریز، دزدان مسلحی که از یک دکان قالین فروشی در مزارشریف دزدی کرده بودند، وارد خانه او شدند.
گفته شد که در راس این گروه دزد پسر آقای ابراهیم خیل قرار داشته است.
در این سرقت مسلحانه، دست کم ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار افغانی و ۱۵ هزار دالر سرقت شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال عبدالرزاق قادری آمر امنیت فرماندهی پولیس بلخ به رسانه ها می گوید که افراد مسلح وابسته به آقای اختر محمد ابراهیم خیل و یکی از پسرانش متهم به سرقت هستند که باید به پولیس سپرده شوند.
آقای قادری گفت:« براساس راپورهای امنیتی و کشفی ۱۵ هزار دالر و ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار افغانی از مغازه‌ای روز گذشته سرقت شده ‌است که متهمان آن کسانی هستند که افراد آقای ابراهیم خیل می‌باشند.»
آقای قادری بیان داشت تا زمانی که متهمان را آقای ابراهیم خیل به پنجه قانون نسپارد، خانه وی تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار خواهد داشت.
هر چند برخی از گزارش‌های تایید نشده وجود دارد که درگیری نظامی صورت گرفته‌ است، اما آمر امنیت پولیس بلخ می‌گوید تاهنوز شلیک صورت نگرفته ‌است.
از سویی هم، اختر محمد ابراهیم خیل مسئول حزب محاذ ملی در شمال افغانستان و یکی از فرماندهان پیشین جهادی، این اتهامات را رد می‌کند.
در همین حال، یک مکتوب که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، نشان می دهد که حکم بازرسی خانه آقای ابراهیم از سوی نهاد های عدلی و قضایی صادر شده، ولی او تاکنون مقاومت کرده و از مظنون ها حمایت می کند.
پیش از این هم پسران آقای ابراهیم خیل در مزارشریف به زورگیری، اختطاف و دزدی های مسلحانه متهم شده اند، ولی تاکنون مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته اند.
این در حالی است که گفته می شود آقای ابراهیم خیل به صورت جدی از سوی شورای امنیت ملی حمایت شده و در برابر چهره های سیاسی همانند عطا محمد نور استعمال می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا