آخرین اخبارجهانسیاست

خانواده‌های ١٣ سرباز کشته شده امریکایی: دولت هیچ اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهد

خبرگزاری دید: خانواده‌های ١٣ سرباز امریکایی که در حمله داعش بر میدان‌هوایی کابل جان باختند، می‌گویند که دولت بایدن هیچ احترامی به آن‌ها قایل نیست و حتی نام آن‌ها را به زبان نمی‌آورد.


به نقل از واشنگتن اگزمینر، دقیقاً یک سال پیش، ۱۳ خانواده امریکایی که عزیزان شان را در یک حمله تروریستی بر میدان‌هوایی کابل از دست دادند، می‌گویند که دولت هیچ اهمیتی به این سربازان و ماموریتی که برای آن جان باختند قایل نیست و حتی از گرفتن نام آن‌ها خودداری می‌کند.
۱۳ سرباز امریکایی در ۲۶ اگست ۲۰۲۱ همراه با دست‌کم ۱۷۰ غیرنظامی افغانستانی در حمله انتحاری داعش خارج از دروازه‌های میدان‌هوایی کابل کشته شدند. این حمله زمانی رخ داد که ایالات متحده عملیات تخلیه از میدان‌هوایی بین‌المللی کابل را رهبری می‌کرد.
اکنون یک سال پس از این واقعه، خانواده‌های این سربازان ناامیدی عمیق شان را نسبت به واشنگتن و به‌ویژه از جو بایدن رییس جمهور امریکا ابراز کردند.
مارک اشمیتز پدر یکی از سربازان گفته است: دولت خود حتی نمی‌تواند نام آن‌ها را به زبان آورد. باورم نمی‌شود. هیچ وقت ندیدم که جو بایدن حتی نام یکی از ۱۳ سرباز را به طور علنی به زبان آورد. این به خودی خود منزجر کننده است. ظاهراً کلمه افغانستان در کاخ سفید ممنوع شده است. آنها حتی نمی‌خواهند در مورد آن کلمه، آن کشور، صحبت کنند.
پائولا کناس مادر یکی دیگر از این سربازان گفته است که از بایدن ناامید است و او را مسئول وضعیت غیرقابل دفاع پسرش و سایر نیروها می‌داند.
وی افزوده است که تصمیم‌گیری بایدن متاثر از سیاست بوده است.
به گفته وی، پسرش رایان قبل از رفتنش به کابل به وی گفته که این یک نمایش خواهد بود.
پائولا کناس می‌گوید: مشکل این است که هنوز کلمه‌ متاسفم، ما خراب کردیم را نشنیده است.
مادر رایان با بیان این‌که متاسف است از این‌که به خاطر رهبری نادرست اکنون فرزندش دیگر نیست، بیان داشت: من خیلی عصبانی هستم. والدین باید هنوز بچه‌های‌شان را می‌داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا