آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

خانواده جنرال باجوا طی ۶ سال میلیاردر شده است

خبرگزاری دید: روزنامه‌نگار پاکستانی فاش کرده است که اعضای خانواده جنرال باجوا رییس ستاد ارتش این کشور در جریان ۶ سال گذشته میلیاردر شده است.

احمد نورانی روزنامه‌نگار پاکستانی در مطلبی برای فکت فوکس چگونگی میلیاردر شدن اعضای خانواده جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان را فاش کرد.

این افشاگری درست دو هفته پیش از پایان دوره کاری جنرال باجوا قدرتمندترین فرد پاکستان صورت گرفته است.

نورانی دریافته است که چگونه اعضای نزدیک و بزرگ خانواده باجوا در چند سال گذشته کسب‌وکار جدیدی را راه‌اندازی کردند، صاحب خانه‌های کشاورزی در شهرهای برجسته پاکستان شدند و املاک خارجی خریداری کردند و میلیاردها دالر در این کشور به دست آوردند.

گزارش با داده‌های زیادی پشتیبانی می‌شود که به معاملات مالی خانواده باجوا از جمله همسرش عایشه امجد، عروسش مهنور صابر و سایر اعضای نزدیک خانواده‌اش پرداخته است.

طی شش سال گذشته، هر دو خانواده میلیاردر شدند، تجارت بین‌المللی را راه‌اندازی کردند، چندین ملک خارجی خریدند، شروع به انتقال سرمایه به خارج از کشور کردند، صاحب میدان‌های تجاری، زمین‌های تجاری، خانه‌های کشاورزی بزرگ در اسلام‌آباد و کراچی و یک مجتمع عظیم املاک و مستغلات در لاهور شدند.

ارزش فعلی دارایی‌ها و مشاغل شناخته شده در داخل پاکستان و خارج از آن که توسط خانواده باجوا در شش سال گذشته گردآوری شده، بیش از ۱۲٫۷ میلیارد روپیه است.

بر اساس اظهارنامه‌های مالیاتی و سایر صورت‌های مالی، روزنامه‌نگار پاکستانی اشاره کرده که چگونه بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، باجوا پس از انتصاب به عنوان فرمانده ارتش این کشور سه بار در صورت حساب خود برای سال ۲۰۱۳ تجدید نظر کرد.

جنرال باجوا در صورت حساب اصلاح شده برای سال ۲۰۱۳، یک قطعه تجاری را در فاز هشتم لاهور اضافه کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا