آخرین اخباراجتماعافغانستان

خبرنگاران مصئونیت ندارند

خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی ولایت بلخ در یک گردهمایی، حمله بر گردهمایی هواداران عطا محمد نور را که در کابل برگزار شده بود و در آن یک عضو خانواده رسانه‎ها کشته و یک تن دیگر زخم برداشتند نکوهش کرده و خواستار توجه جدی حکومت در زمینه تامین امنیت خبرنگاران شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، همایش نکوهش آن حمله صبح امروز از سوی خبرنگاران و فعلان مدنی ولایت بلخ، در شورای ولایتی این ولایت برگزار شد.
بشیر انصاری مسئول کمیته مصئونیت خبرنگاران در شمال کشور، ضمن نکوهش آن رویداد به خبرگزاری دید گفت: این حملات نشان دهنده این است که هنوز خبرنگاران مصئونیت نداشته و تروریستان در تلاش خاموشی صدای آزادی بیان هستند.
در همین حال، سید عبدالله مسرور معاون شورای ولایتی بلخ، تجمعات را حق مردم افغانستان خوانده و از دولت مرکزی خواهان پی‌گیر بودن در امر تامین امنیت چنین تجمعات و مجالس شد.
وی می‌گوید: پروسه عدالت‌خواهی با این حملات عقب نخواهد رفت و شورای ولایتی بلخ به عنوان خانه مردم، این حمله را محکوم می‌کند.
در این همایش، به نمایندگی از خانواده رسانه‌ای «راه فردا» شفیع رحیمی خبرنگار اين رسانه حضور یافته و ضمن ابراز تاسف از این رویداد، گفت: «افتخار ما بر این است که خبرنگاران در کنار ارتش کشور در سنگر آزادی خون داده، ولی پرچم آزادی بیان را از دست نداده‌اند.»
گفتنی است که این، سیزدهمین کشته شده از جمع خانواده رسانه‌های کشور در طول سال جاری است. در کل ۱۲۵ عمل خشونت‎بار علیه خبرنگاران کشور در سال روان رخ داده است که از آن میان ۳۵ مورد آن منجر به زخمی شدن خبرنگاران شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا