آخرین اخبارافغانستان

خبرنگاران مناطق مختلف کشور حمله بالای تلویزیون شمشاد را نکوهش کردند

حمله بر تلویزیون شمشاد در کابل

خبرنگاران مناطق مختلف کشور در همایش‎های جداگانه، حمله بر تلویزیون خصوصی شمشاد را نکوهش کرده و آن را حمله بر آزادی بیان و بی‎باوری تروریستان به ارزش‎های نوین افغانستان دانستند.
به گزارش خبرگزاری دید، خبرنگاران بلخ با گرد آمدن در شورای ولایتی بلخ، حمله بالای تلویزیون شمشاد را نکوهش کرده و می‎گویند که حمله بر رسانه‎ها حمله بر آزادی بیان است.
این خبرنگاران همچنان از حکومت می‎خواهند که در تامین امنیت رسانه‎ها و جان خبرنگاران سهل‎انگاری نکند.
محمد افضل حدید رییس‎ شورای ولایتی بلخ که در این گردهمایی اشتراک داشت، گفت:« این حوادث ضعف حکومت و نیروهای امنیتی ما را نشان می‎دهد.»
در غرب کشور و در ولایت غور نیز، خبرنگاران گرد هم آمده و حمله روز گذشته را نکوهش کردند.
آن‎ها از حکومت مرکزی خواستند که به «امنیت» و «مصئونیت» خبرنگاران و رسانه‎ها توجه ویژه داشته باشد.
خبرنگاران غوری می‎گویند، تروریستان نمی‌توانند با راه‎اندازی چنین حملات جنایتکارانه، رسانه‌ها و آزادی بیان را محدود سازند و اراده خبرنگاران را در راستای اطلاع رسانی تضعیف کنند.
فعالان رسانه‎ای شمال، غرب و مرکز کشور با نکوهش حملات تروریستی بالای رسانه‎ها و خبرنگاران و همچنان متهم ساختن حکومت به عدم توجه جدی برای حفظ امنیت رسانه‎ها، می‎گویند که اگر وضعیت به همین گونه ادامه پیدا کند؛ ادامه کار رسانه‎ها با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.
گفتنی است که روز گذشته حمله تروریستی بالای تلویزیون شمشاد، ۱ کشته و چندین زخمی برجای‎ گذاشت و مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش به دوش گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا