آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سرور دانش:

تمام قضایای خشونت علیه خبرنگاران از سال ۸۱ به بعد، بررسی شده است

به دنبال نامه سرگشاده خبرنگاران به رییس جمهور مبنی بر پیگرد قانونی قضایای جرمی علیه خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که تمامی قضایای خشونت علیه خبرنگاران از سال ۱۳۸۱ به بعد، مورد بررسی قرار گرفته و هیچ قضیه‌ای باقی نمانده که به آن رسیدگی نشده باشد.

به دنبال نامه سرگشاده خبرنگاران به رییس جمهور مبنی بر پیگرد قانونی قضایای جرمی علیه خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که تمامی قضایای خشونت علیه خبرنگاران از سال ۱۳۸۱ به بعد، مورد بررسی قرار گرفته و هیچ قضیه ای باقی نمانده که به آن رسیدگی نشده باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور روز (سه شنبه) در جلسه فوق‌العاده کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها، محتوای نامه شماری از خبرنگاران را به رییس جمهور در مورد پایان دادن به معافیت از مجازات جرایم علیه خبرنگاران مورد بررسی قرار داد.
اخیراً به تعداد دو صد و چهار تن از خبرنگاران در نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور، خواستار خاتمه دادن به فرهنگ معافیت از مجازات جرایم علیه خبرنگاران شدند.
معاون رییس جمهور در این جلسه گفت که کمیته مشترک حکومت و رسانه ها که از حدود سه سال پیش ایجاد شده، تاکنون در راستای تأمین امنیت و مصئونیت خبرنگاران و رسانه‌ها، پی گیری قضایای خشونت علیه خبرنگاران از طریق نهادهای عدلی و قضایی، حمایت از حقوق خبرنگاران و حل مشکلات حقوقی، قانونی و مالی آنان دستاوردهای ارزشمندی داشته است.
معاون رییس جمهور تأکید کرد که از زمان ایجاد این کمیته، تمامی قضایای خشونت علیه خبرنگاران از سال ۱۳۸۱ به بعد مورد بررسی قرار گرفته و هیچ قضیه‌ای باقی نمانده که به آن رسیدگی نشده باشد.
نماینده وزارت امور داخله در این جلسه گزارش داد که از زمان ایجاد کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها به بعد، ۱۷۰ قضیه خشونت علیه خبرنگاران بررسی شده و ۳۳ قضیه به دادستانی کل ارجاع داده شده است.
به گفته وی، از سال ۱۳۸۱ به بعد ۱۱۹ قضیه قتل خبرنگاران اتفاق افتاده که ۹ قضیه آن تاکنون تحت کشف است، دو قضیه در خارج از کشور رخ داده و به سایر قضایا رسیدگی شده است.
او افزود که عاملان ۲۸ قضیه بازداشت و به سارنوالی معرفی شده، عاملان ۲۴ قضیه در نتیجه در گیری کشته شده و به تعداد ۵۵ تن از خبرنگاران در نتیجه حملات انتحاری و انفجاری جان باخته‌اند که مسئولیت آن متوجه گروه طالبان است و در طول یک سال گذشته به تعداد ۱۷ قضیه قتل و خشونت علیه خبرنگاران به دادستانی کل فرستاده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا