آخرین اخبارافغانستانسیاست

خدا حافظی با کلاشنیکوف؛ تفنگ‌های امریکایی جاگزین آن خواهد شد

وزارت امور داخله می گوید که ایالات متحده در نظر دارد تا تفنگ‌های M4 و M16 ساخت امریکا را جاگزین کلاشنیکوف‌های ساخت روسیه در افغانستان کند و این روند آغاز یافته است.
نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله، در صحبت با خبرنگار دید گفت که روند جاگزینی تفنگ‌های M4 و M16 ساخت امریکا به عوض کلاشنیکوف‌های ساخت روسیه آغاز شده است.
آقای دانش افزود:« قرار بود تا تفنگ‌های M4 و M16 ساخت امریکا تا یک سال جاگزین کلاشنیکوف شود، اما تا حال اندکی از تفنگ‌های امریکایی جاگزین کلاشنیکوف شده است.»
سخنگوی وزارت داخله گفت که وزارت دفاع ملی سال گذشته، بیش از ۱۰هزار کلاشنیکوف را از روسیه به قسم تحفه به دست آورد و همه آن را به وزارت داخله تحویل داد.
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، به صدای امریکا گفته که ارتش کشور از آغاز ایجاد حکومت پس از رژیم طالبان، همواره از تفنگ‌های M4 و M16 ساخت امریکا استفاده کرده و تنها وزارت داخله از کلاشنیکوف‌های روسی استفاده می‌کند.
در حال حاضر، به استثنای چند چرخبال ساخت روسیه، ارتش کشور به طور گسترده از سلاح‌های ساخت ایالات متحده استفاده می‌کند.
شماری از آگاهان امنیتی می‌گویند که کلاشنیکوف ساخت روسیه در مقایسه با تفنگ‌های M4 و M16 از موثریت بیشتر برخوردار است.
عتیق الله امرخیل جنرال بازنشسته، به یک رسانه عربی گفته است که کلاشنیکوف ظاهراً ساده به نظر می‌رسد، اما سلاح مستحکم است؛ در زمان کم می‌تواند ترمیم شود وحتی اگر در گل و لای بیفتد، باز هم به خوبی کار می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا