آخرین اخبارافغانستانسیاست

خدمات کنسولی سفارت و مراکز دیپلماتیک ایران در هرات و کابل متوقف شد

خبرگزاری دید: سفارت ایران در کابل اعلام کرد که در پی تعرض عده‌ای به مراکز دیپلماتیک در کابل و هرات تا اطلاع ثانوی بخش خدمات کنسولی سفارت و کنسولگری این کشور در هرات متوقف شده است.

خدمات کنسولی

 

سفارت ایران در کابل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال حوادث اخیر و مشکلات پیش آمده تا اطلاع ثانوی بخش خدمات کنسولی در کابل و هرات متوقف شده است.
سفارت ایران در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «با توجه به تحولات اخیر و مشکلات به وجود آمده مقابل سفارت و سرکنسولگری ایران در هرات، عدم کنترول آن و همچنین مشکلات امنیتی، بخش کنسولی این سفارت تا اطلاع ثانوی از ارائه هرگونه خدمات کنسولی از جمله صدور روادید معذور می‌باشد».
در پی تعرض به سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات کاردار افغانستان امروز به وزارت خارجه ایران احضار شد و ضمن اعتراض شدید به وی اعلام شد که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.
همچنین به دنبال این اتفاقات، مولوی «نوراحمد اسلام‌جار» والی طا-لبان در هرات با حضور در کنسولگری ایران ضمن ابراز تاسف از تعرض برخی از شهرندان به این مکان، گفت: امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایران به صورت کامل تأمین خواهد شد.
والی طا-لبان در ولایت هرات با دلجویی نسبت به بروز حوادث روز گذشته در مقابل نمایندگی ایران گفت: پیش‌بینی نمی‌کردیم که افراد معترض قصد حمله و بی‌احترامی داشته باشند و نسبت به این رفتار ابراز تأسف نمود.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تعدادی از شهروندان افغانستان روز گذشته (دوشنبه) به سفارت ایران در کابل و کنسولگری این کشور در هرات تعرض کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا