آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

دبیر کل ناتو:

خروج از افغانستان به صلح بستگی دارد

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می‌گوید که تاکنون هیچ تصمیم در مورد خروج از افغانستان گرفته نشده است؛ زیرا این امر به نتیجه‌ روند صلح در افغانستان بستگی دارد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می‌گوید که تاکنون هیچ تصمیم در مورد خروج از افغانستان گرفته نشده است؛ زیرا این امر به نتیجه‌ روند صلح در افغانستان بستگی دارد.
آقای استولتنبرگ پیش از برگزاری نشست وزیران خارجه‌ کشورهای عضو ناتو در بروکسل، همچنان گفته است که ناتو و ایالات متحده‌ امریکا از نزدیک باهم کار می‌کنند و در مورد حضور آینده‌‌ شان در افغانستان نیز مشترکاً تصمیم خواهند گرفت.
او افزوده است:«ناتو و ایالات متحده‌ امریکا از نزدیک کار می‌کنند، پیام تمام متحدان ناتو به‌ شمول امریکا این است که ما باهم کار کرده‌ایم و در مورد حضور آینده‌ خود باهم تصمیم می‌گیریم. ما بیشتر از ضرورت در افغانستان نمی‌مانیم»
دبیر کل ناتو در بخشی از سخنانش همچنان گفته که بهترین راه برای رسیدن به یک راه حل مذاکرات صلح‌آمیز این است که به گروه طالبان پیام داده شود که آن‌ها در میدان جنگ برنده نخواهند شد.
به گفته‌ او، این تنها دلیلی است که ناتو نظامیان افغانستان را آموزش داده و از آن‌ها حمایت می‌کند.
آقای استولتنبرگ علاوه کرده است:«ما نیروی کافی را دور میز مذاکره فراهم می‌کنیم و امیدواریم که بتواند ما را کمک کند تا به یک راه حل مذاکرات صلح‌آمیز برسیم، راهی که ما را اجازه دهد تا میزان حضور خود را در افغانستان کاهش دهیم.»
به گفته‌ او، هیچ صلح پایداری در افغانستان تامین نخواهد شد مگر این‌که مردم افغانستان خود باهم آشتی کنند. او تاکید کرده است که حکومت افغانستان باید بخشی از این آشتی باشد.
دبیر کل ناتو در مورد حضور گروه داعش نیز گفته است که این گروه در بسیاری نقاط جهان وجود دارد، اما بیشتر در افغانستان دیده می‌شود.
آقای استولتنبرگ در عین حال بر ضرورت مبارزه با داعش و تروریزم در نقاط مختلف جهان تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا