آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

خروج امریکایی‌ها؛ سفر اعلام‌نشده رییس سی‌آی‌ای به افغانستان

در آستانه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و نگرانی‌ها در باره مبارزه با تروریزم، رییس سی‌آی‌ای به تازگی سفری به افغانستان داشته است.


به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد امریکایی گفته است که «ویلیام برنز» رییس سازمان استخبارات امریکا (سی‌آی‌ای) به تازگی از کابل دیدن کرده است.
در همین حال، یک مقام ارشد امنیتی افغانستان که از برنامه ضد تروریزم آشنایی عمیق دارد، گفته که افغانستان کنترول دو واحد از شش واحد آموزش‌دیده از سوی سی‌آی‌ای را به دست گرفته است.
سی‌آی‌ای از ابراز نظر در مورد برنامه رییس سی‌آی‌ای و نقش این آژانس در افغانستان خودداری کرده است.
افراد سیاسی و مردمی که خواسته نامی از آن‌ها گرفته نشود، گفته‌اند که ویلیام برنز هفته گذشته سفر غیرمنتظره‌ای به کابل داشت.
به گفته آن‌ها، رییس سی‌آی‌ای در مورد آمادگی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی رایزنی کرده است. برنز به مقامات افغانستان اطمینان داده که ایالات متحده به تلاش‌های ضدتروریزم خود ادامه خواهد داد.
بر بنیاد این گزارش، سی‌آی‌ای در حال آموزش نیروهای ویژه افغانستان یا تیم‌های ردگیری مقابله با تروریزم در ولایت‌های کنر، پکتیا، قندهار، کابل، خوست و ننگرهار است.
قرار است اداره این تیم‌ها را ریاست عمومی امنیت ملی به دست گیرد. تا کنون افغانستان کنترول واحدهای کنر و پکتیا را به دست گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا