آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ایتلاف ملی بزرگ:

خروج قطعات امریکایی سبب پیروزی مخالفان نمی‌شود/ ما از خاک خود دفاع می‌کنیم

ایتلاف ملی بزرگ در یک اعلامیه مطبوعاتی نسبت به خروج احتمالی نیروهای امریکایی از کشور واکنش نشان داده و گفته که خروج آنان باعث پیروزی مخالفان مسلح نخواهد شد.


ایتلاف ملی بزرگ در یک اعلامیه مطبوعاتی نسبت به خروج احتمالی نیروهای امریکایی از کشور واکنش نشان داده و گفته که خروج آنان باعث پیروزی مخالفان مسلح نخواهد شد.
ایتلاف ملی بزرگ همچنان تصریح کرده است که در صورت نیاز در کنار نیروهای امنیتی کشور با مخالفان خواهد جنگید.
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه ایتلاف ملی بزرگ افغانستان در مورد کاهش نیروهای نظامی امریکا
حادثه یازده سپتمبر ۲۰۰۱ رویداد تکان‌دهنده و تاریخی در سطح بین‌المللی بود که توسط گروه القاعده در خاک امریکا انجام شد، در این حمله وحشیانه تروریستی، برج‌های تجارت جهانی نابود شد و هزاران انسان بی‌گناه کشته شد؛ این جنایت ترسناک پیامدهای مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در امریکا و در جهان در پی داشت. طالبان پس از آن که از تسلیمی اسامه بن لادن رهبر القاعده که مسئول حملات تروریستی یازده سپتمبر شناخته شد به امریکا سر باز زدند، مخالفت طالبان با تسلیمی رهبر القاعده، با واکنش شدید امریکا رو به روشد و این امر سبب شد که امریکا در راس ایتلاف جهانی، در همکاری با جبهه مقاومت، رژیم طالبان را در افغانستان سرنگون نماید. سقوط رژیم طالبان و استقرار نیروهای نظامی امریکا و جامعه جهانی در افغانستان، پیامدها و تحولات بزرگی را در کشور ما به دنبال داشت. نیروهای نظامی امریکا و جامعه جهانی، برای حفظ ثبات، تامین امنیت و حمایت از روند دمکراتیک هفده سال است که در افغانستان حضور دارند و در این مدت پیشرفت‌هایی در بخش‌های حکومت داری، قانون گذاری، شکل گیری ایتلاف‌های سیاسی، نهادهای مدنی، تاسیس رسانه‌های آزاد، برگزاری انتخابات، انکشاف زیربناها و …. صورت گرفته است. اداره جدید امریکا تحت رهبری رییس جمهور ترامپ برای مبارزه با تروریزم در افغانستان، استراتیژی جدید اعلام کرد، این استراتیژی با استقبال و مخالفت برخی کشورها روبرو شد اما در پرتو استراتیژی جدید امریکا هنوز در کشور ما تغییرات مثبت امنیتی رونما نگردیده بود که رییس جمهور امریکا بدون تفاهم با مردم افغانستان، دستور خروج هفت هزار نیروی نظامی آن کشور را از افغانستان صادر کرد، که این تصمیم رییس جمهور امریکا در شرایط بحرانی کنونی به نیازمندی‌ها و تقاضاهای مردم ما تطابق نداشته و ندارد.
مردم از اقدام رییس جمهور امریکا خوشحال نیست اما در عین حال باور دارند که مخالفان مسلح نمی‌توانند با خروج برخی قطعات نظامی امریکا از راه جنگ به اهداف خود برسند ایتلاف بزرگ ملی افغانستان طرفدار صلح و مذاکره است اما اگر مخالفان مسلح به جنگ خود ادامه دهد و صلح را قبول نکنند مردم و ایتلاف بزرگ ملی در کنار نیروهای امنیتی، شجاعانه از مردم و از وطن خود دفاع خواهند کرد و تاکید می‌کنیم که مخالفان مسلح مطمئن باشند که هرگز از راه جنگ به پیروزی نمی‌رسند. ایتلاف بزرگ ملی افغانستان مسئولیت خود می‌داند و در برابر وطن و مردم خود تعهد می‌سپارد که در همکاری با نیروهای امنیتی کشور تدابیر و تصامیم قاطع را اتخاذ خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که مخالفان مسلح و حامیان منطقه‌ای آنان به سرنوشت کشور و مردم ما از راه جنگ و زور حاکم شود.

ایتلاف ملی بزرگ افغانستان کابل – افغانستان
مورخ ۱ جدی ۱۳۹۷

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا