آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

خروج نظامیان خارجی، شرط صلح پایدار در افغانستان است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط به توقف گفت‌وگوها بین گروه طالبان و امریکا، در خبرنامه‌ای گفته که امیدوار است مذاکرات بین طرف‌ها به زودی آغاز گردد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط به توقف گفت‌وگوها بین گروه طالبان و امریکا، در خبرنامه‌ای گفته که امیدوار است مذاکرات بین طرف‌ها به زودی آغاز گردد.
وزارت خارجه روسیه به تازگی با ارسال خبرنامه‌ای به خبرگزاری دید، بر از سرگیری گفت‌وگوهای صلح بین ایالات متحده و طالبان تأکید کرده و از بیانیه طالبان مبنی بر تمایل این گروه جهت ادامه مذاکرات با ایالات متحده استقبال کرد.
ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط به دورنمای روند صلح در افغانستان و تصمیم امریکا مبنی بر عدم ادامه مذاکرات با طالبان، گفت:« امیدواریم توقف فعلی، تلاش‌های طولانی مدت طرف‌ها را و پیشرفت قابل توجهی را که مذاکرات دوحه در مورد حل و فصل جنگ در افغانستان داشته، تضعیف نکند.»
خانم زاخاروا ضمن استقبال از بیانیه طالبان در مورد تمایل آن گروه برای ادامه گفت‌وگوها با ایالات متحده، افزوده که همانند گذشته روسیه معتقد است هیچ جایگزینی برای رویکرد سیاسی و دیپلماتیک جهت حل بحران در افغانستان وجود ندارد.
وی تأکید کرد:« ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم گفت‌وگوها را هر چه عاجل با دیدگاه به توافق رسیدن و امضای توافقنامه صلح از سر گیرند. ما اطمینان داریم که پایان کامل حضور نظامیان خارجی، شرط غیرقابل انکار صلح پایدار در افغانستان است.»
گفتنی است که با توقف مذاکرات صلح بین طالبان و ایالات متحده، هیئت گروه طالبان روز گذشته به مسکو سفر کرده و با ضمیر کابلوف نماینده خاص ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برای افغانستان دیدار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا