آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

نشست علمای دینی افغانستان و پاکستان در مکه:

خشونت علیه غیرنظامیان و حملات انتحاری مخالف اصول عقاید اسلامی است

خبرگزاری دید: نشست عالمان دینی افغانستان و پاکستان در مورد صلح افغانستان روز گذشته (پنج‌شنبه ۲۰ جوزا) در شهر مکه عربستان برگزار شده و علمای دینی دو کشور در یک اعلامیه‌ مشترک گفته‌اند که خشونت علیه غیر نظامیان و حملات انتحاری مخالف اصول عقاید اسلامی است.


در این اعلامیه‌ مشترک که با امضای محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان و نورالحق قادری، وزیر امور دینی و همزیستی مذهبی پاکستان صادر شده، نقش علمای دین افغانستان و پاکستان در تقویه‌ صلح، هماهنگی و برادری میان امت اسلامی به ‌خصوص در افغانستان «بسیار مهم» عنوان شده است.
طبق اعلامیه، عالمان دینی دو کشور از تمام تلاش‌هایی که تا کنون در راستای تأمین صلح در افغانستان صورت گرفته است، تقدیر و ستایش کرده‌اند.
آنان تأکید کرده‌اند که خشونت به هیچ دین، ملت، تمدن و یا قومی تعلق ندارد و افراطیت خشونت‌زا و تروریزم در هر نوع آن از جمله خشونت علیه غیرنظامیان و حملات انتحاری، مخالف اصول اساسی عقاید اسلامی است.
عالمان دین افغانستان و پاکستان طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان را تشویق کرده‌اند که برای گذاشتن نقطه‌ پایان به رنج مردم افغانستان، از خویشتن‌داری کار بگیرند.
آنان همچنین از طرف‌های درگیر خواسته‌اند که ضمن خودداری از خون‌ریزی بیشتر و فعالیت‌های تحریک‌کننده، از طریق مذاکره مستقیم –بدون تحقیر، ملامتی و بی‌احترامی- برای منازعه‌ جاری در افغانستان یک راه‌حل مناسب جستجو کنند.
عالمان دینی دو کشور در این اعلامیه‌ مشترک، حمایت کامل‌شان را از روند صلح افغانستان اعلام کرده و در عین حال ابراز امیدواری کرده‌اند که دو طرف منازعه از راه مذاکره به یک نقطه‌ مشترک و قابل قبول خواهند رسید.
گفتنی است که گروه طالبان تاکنون نسبت به این نشست واکنش نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا