آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

خشک‌سالی؛ بانک جهانی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دالر کمک می‌کند

برای حمایت روستاییان آسیب پذیر از از خشک‌سالی و شیوع ویروس کرونا، بانک جهانی تصمیم دارد نزدیک به ۱۰۰ میلیون دالر بسته جدید کمکی بلاعوض برای افغانستان بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دید، هیئت مدیره بانک جهانی ۹۷.۵ میلیون دالر بسته کمکی جدید و بلاعوض این بانک را برای افغانستان تصویب کرد.
این بسته کمکی از سوی اداره توسعه بین‌المللی که فراهم‌کننده بخش کمک‌های مالی گروه بانک جهانی است، به هدف حمایت از آسیب‌دیدگان خشک‌سالی و شیوع ویروس کرونا برای بهبود مصئونیت غذایی در روستاهای کشور به مصرف خواهد رسید.
بانک جهانی گفته است که بخشی از این کمک مالی برای ایجاد یک نظام هشداردهنده پاسخ‌گویی زودهنگام تأثیرات خشک‌سالی در افغانستان هزینه خواهد شد.
طبق اعلامیه بانک جهانی، پروژه هشدار اولیه و پاسخ‌گویی زودهنگام به تاثیرات خشکسالی کمک‌های نقدی بدون قیدوشرط و فرصت‌های کار در بدل پول را برای حدود ۲.۲ میلیون تن در ۷۸ ولسوالی که از ناحیه خشک‌سالی و عدم مصئونیت غذایی آسیب دیده‌اند، فراهم می‌کند.
بسته کمک مالی جدید بانک جهانی بخشی از بسته کمکی ۲۲۲.۵ میلیون دالری برای پروژه انعطاف است که ۱۱۵ میلیون دالر آن از جانب صندوق بازسازی افغانستان تمویل می‌شود و هشت میلیون دالر از سوی سازمان جهانی خطرات مالی و دو میلیون دالر دیگر آن توسط صندوق وجهی برنامه انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات اقلیمی فراهم می‌شود.
هینری کرالی رییس دفتر بانک مرکزی برای افغانستان گفته است: «افغانستان در زمره کشورهایی قرار دارد که بیش‌تر از هر کشور دیگر از تغییرات اقلیمی و آفات طبیعی متاثر شده است و سیستم ضعیف پاسخ‌گویی این کشور در برابر تغییرات آب و هوایی این کشور را به مراتب بیش‌تر آسیب‌پذیر ساخته است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا