آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

خلیلزاد از روند تبادله زندانیان استقبال کرد

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با نشر توییتی از روند تبادله زندانیان میان حکومت افغانستان و طالبان استقبال کرده است.


به گزارش خبر گزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، امروز دوشنبه(۲۵حمل) در یک رشته توییت از روند تبادله زندانیان میان حکومت افغانستان و گروه طالبان استقبال کرده و گفته است که رهایی زندانیان گام مهمی در روند صلح و کاهش خشونت است.
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان از حکومت و طالبان خواسته است تا تلاش‌های خود را برای دست‌یابی به اهداف مشخص‌شده در توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان تسریع کنند.
زلمی خلیلزاد تأکید کرده است که زندان‌ها ظرفیت شیوع ویروس کرونا را دارد و این یک تهدید «واقعی» است و به این ترتیب باید روند رهایی زندانیان هرچه زودتر انجام شود.
حکومت در جریان پنج روز گذشته ۳۰۰ زندانی طالب را در سه نوبت از زندان بگرام آزاد کرده است. این روند روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد.
شرایطی که برای رهایی این شمار زندانی لحاظ شده است، شامل بیماری، کهولت سن و کم ماندن مدت حبس آن‌ها می‌شود.


حکومت هدف از رهایی این زندانیان را تلاش در زمینه صلح و مبارزه با گستروش ویروس کرونا عنوان داده است. اما گروه طالبان پیش‌تر گفته بود که حکومت مطابق موافقت‌نامه به رهایی پنج‌هزار زندانی این گروه اقدام نکرده است. به گفته طالبان، افراد رهاشده از بند دولت، برای این گروه ناشناخته‌اند.
گفتنی است که گروه طالبان سرانجام روز گذشته اعلام کرد که ۲۰ نیروی امنیتی را آزاد کرده است. این گروه گفته بود که رهاشده‌گان را به صلیب سرخ در ولایت قندهار تسلیم می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا