آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

خلیلزاد با هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان و اعضای دفتر سیاسی طالبان در پیوند به روند صلح گفت‌وگو کرد

فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان، شامگاه روز گذشته با هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان و اعضای دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه در پیوند به روند صلح و مذاکرات میان‌افغانی به صورت جداگانه گفت‌وگو کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان شامگاه روز پنجشنبه(۹ثور) با هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان و اعضای دفتر سیاسی گروه طالبان در دوحه به صورت جداگانه دیدار و در پیوند به روند صلح و گفت‌وگوهای میان‌افغانی رایزنی کرد.
وزارت دولت در امور صلح اعلام کرده است که در این دیدار خلیل‌زاد و اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت در مورد روند مذاکرات صلح افغانستان بحث کرده‌اند.
طبق اعلام این وزارت، خلیل‌زاد ضمن صحبت در مورد اقدامات ایالات متحده امریکا در راستای تسریع روند مذاکرات صلح افغانستان، بار دیگر از ادامه حمایت‌های کشورش از دولت و ملت افغانستان اطمینان داده است.
از سویی هم، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در توییترش نوشته که ملابرادر آخوند معاون سیاسی و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر عصر روز گذشته با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امريکا برای صلح افغانستان دیدار کرده است.
او نوشته است که در این دیدار، طرفین در مورد اوضاع فعلی افغانستان، روند فعلی صلح و موضوعات مربوطه گفت‌وگو کردند.


زلمی خلیلزاد تاکنون در پیوند به این دیدارهای چیزی نگفته است.
با این حال، قرار است نیروهای امریکایی تا ماه سپتمبر بدون قید و شرط از افغانستان خارج شوند، اما گروه طالبان هشدار داده که تا بیرون شدن کامل نیروهای خارجی در هیچ نشستی در پیوند به روند صلح اشتراک نخواهد کرد. این گروه همچنان هشدار داده که ادامه حضور امریکایی‌ها پس از مهلت اول ماه می، نقض توافقنامه دوحه است و مسئولیت آن به دوش امریکا خواهد بود.
گفتنی است که اخیراً گروه طالبان نیز طرحی برای صلح صادر کرده و آن را با شورای عالی مصالحه ملی شریک نموده است. در طرح صلح طالبان انتخابات زودهنگام منتفی شده و حکومت مورد توافق در مذاکرات به مدت ۲۰ ماه به کار ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا