آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد برای گفت‌وگو‏های صلح به اسلام‌آباد رسید

زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان که در جریان ششمین دور سفرش به افغانستان و کشورهای منطقه قرار دارد، پس از دیدار با رهبران حکومت افغانستان و شماری از شخصیت‌ها و رهبران جهادی، به پاکستان رفته است.
محمود فیصل سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان در صفحه‌ رسمی توییتر خود نوشته است که آقای خلیلزاد در این سفر تا کنون با تهمینه جنجوعه معاون سیاسی وزارت خارجه‌ این کشور دیدار و در مورد تلاش‌های صلح و مصالحه در افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
از سویی هم، رسانه‌ها گزارش کرده است که زلمی خلیلزاد در این سفر با شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه‌ پاکستان نیز دیدار و در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.
براساس گزارش‌ها، وزیر خارجه‌ پاکستان در این دیدار گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را به‌عنوان بخش مهمی از روند صلح توصیف کرده و گفته است که پاکستان به همکاری «صادقانه»اش در این روند ادامه می‌دهد. وزارت خارجه‌ پاکستان تاکنون به‌گونه‌ رسمی در مورد دیدار آقایان قریشی و خلیلزاد چیزی نگفته است.
با این همه، زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا ششمین دور سفرش به افغانستان و کشورهای منطقه را به تاریخ پنجم حمل آغاز کرده و قرار است این سفر او تا تاریخ ۲۱ حمل ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا