آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

خلیلزاد نشست مسکو را در روند صلح افغانستان اثرگذار خواند

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان پس از شرکت در نشست ترویکا (توسعه‌یافته) می‌گوید جانب‌های افغانستان و گروه طالبان را برای شرکت در نشست مسکو تشویق کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور روند صلح افغانستان نشست ترویکا در مسکو را «دیپلماسی فعال در حمایت از روند صلح افغانستان» توصیف کرد.
خلیلزاد پس از اشتراک در نشست مسکو و رایزنی با هیئت‌های افغانستان، طالبان و نمایندگان برخی کشورهای همسایه افغانستان، در صفحه توییترش نگاشت: ما هیئت‌هایی را که از جمهوری اسلامی و طالبان نمایندگی می‌کردند و شامل بسیاری از رهبران برجسته بود، تشویق کردیم تا برای نشست رهبران در اوایل اپریل در استانبول، مرحله مهم بعدی در روند صلح، آمادگی گرفته و شرکت کنند.
نشست ترویکا با برگزاری نشستی در مورد افغانستان، اعلامیه مشترکی صادر کرد و مخالفت خود را با برگشت «امارات اسلامی» در افغانستان اعلان نمود.
نشست مسکو در پیوند به روند صلح افغانستان با اشتراک نمایندگانی از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان، و همچنان چین، روسیه، امریکا، پاکستان، قطر و ترکیه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا