آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد پشت درهای بسته در رابطه به صلح به کانگرس امریکا گزارش داد

سرانجام زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان برای ارائه‌ توضیحات در مورد مذاکرات صلح امریکا و طالبان، روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۸ سنبله) در یک نشست سری کمیته‌ روابط خارجی کانگرس امریکا حاضر شد.
به گزارش خبرگزاری دید، الیوت اینگل رییس کمیته روابط خارجی کانگرس امریکا حدود دو هفته پیش در نامه‌ای عنوانی آقای خلیلزاد، از او خواسته بود که در مورد سود، زیان و پیامدهای احتمالی توافق‌نامه با طالبان به کانگرس توضیحات بدهد.
به دنبال آن، آقای اینگل به تاریخ بیست‌ویکم سنبله نیز از خلیلزاد خواسته بود که برای شهادت در یک جلسه‌ علنی به این کمیته حاضر شده در مورد دلایل شکست مذاکرات امریکا با طالبان به نمایندگان کانگرس توضیحات بدهد.
دونالد ترامپ رییس‌ جمهور ایالات متحده‌ امریکا به تاریخ شانزدهم سنبله مذاکرات صلح با طالبان را به دلیل کشته‌شدن یک سرباز امریکایی و یازده نفر دیگر در یک حمله‌ طالبان در کابل، متوقف کرد. هرچند گروه طالبان تمایل به از سرگیری مذاکرات نشان داده، اما ترامپ گفته که مذاکره با طالبان منتفی است.
اکنون رییس کمیته‌ روابط خارجی کانگرس امریکا گفته است که خلیلزاد در یک نشست سری به آن‌ها توضیحاتی ارائه کرده، اما نگفته است که چه توضیحاتی؟ گفته شده است که گزارش خلیلزاد به کمیته‌ روابط خارجی گانگرس امریکا محرمانه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا