آخرین اخبارافغانستانسیاست

یک سالگی فروپاشی؛

خلیلی: سقوط نظام ریشه در خیانت و معامله اشرف غنی دارد

خبرگزاری دید: محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی در پیامی به مناسبت سالگرد سقوط جمهوریت می‌گوید که سقوط ریشه در خیانت و معامله اشرف غنی دارد. او همچنان هشدار داده که جامعه هزاره نمی‌تواند برای همیشه حذف سیستماتیک را تحمل کند.

خلیلی: سقوط نظام ریشه در خیانت و معامله اشرف غنی دارد

محمد کریم خلیلی معاون سابق رییس جمهور، در پیامی به مناسبت ۲۴ اسد سالروز سقوط نظامی جمهوری، نسبت به مسایل جاری در کشور و مسئله هزاره‌ها واکنش نشان داده است.
خلیلی در این پیام فروپاشی نظام جمهوری را شوکی دانسته که هنوز مردم نتوانسته از آن رهایی یابد.
در بخشی از پیام آمده: آنچه که واقعیت غیر قابل انکار است؛ سقوط نظام، از یک سو ریشه در معامله و خیانتی دارد که درنهایت به رییس جمهور وقت (داکتر محمد اشرف غنی) منتهی می شود و ایشان باید در برابر تاریخ و مردم افغانستان و جهان پاسخ دهد….
خلیلی در این پیام «انحصارگری» را نیز از عوامل سقوط نظام جمهوری دانسته و گفته: در اینجا نباید نقش ویرانگر و تباه کننده تفکر انحصاری و انحصار قدرت در یک حلقه خاص را از نظر دور داشت؛ چرا که متمرکز شدن قدرت و اختیارات و صلاحیت‌ها در یک حلقه خاص و تصفیه ادارات امنیتی از کدرهای مجرب و تأثیر گذار سایر اقوام، پیوند مردم با حکومت را از هم گسست و اعتماد مردم به حاکمان را نابود ساخت.
او همچنان در بخشی از پیام تصریح کرده که طرفدار صلح بوده و برای آشتی ملی از هر اقدامی استقبال می‌کند، ولی در صورت ناکام ماندن طرق صلح از هر میکانیزمی برای رسیدن به حقوق شان استفاده خواهند کرد.
گفتنی است که در این پیام آقای خلیلی نسبت به وضعیت جامعه هزاره و تشیع نیز پرداخته و هشدار داده است که جامعه هزاره برای همیشه حذف سیستماتیک را تحمل نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا