آخرین اخبارافغانستانسیاست

خلیلی: صلح توسط خارجی‏‌ها به دست نمی‌‏آید

محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح اعلام کرده که طرح پیشنهادی صلح حکومت افغانستان به منظور تسلیم شدن گروه طالبان نیست و صلح توسط خارجی‌‏ها به دست نمی‌‏آید.



خلیلی در سفری به ولایت قندهار در جنوب افغانستان گفته، شورای عالی صلح تلاش دارد تا یک صلح آبرومند برای گروهای درگیر جنگ فراهم گردد.
رییس شورای عالی صلح کشور تاکید کرده که هیچ وقت صلح سراسری توسط خارجی‌ها به دست نمی‌آید و خارجی‌ها فقط می‌توانند از روند صلح حمایت کنند.
به گزارش منابع خبری؛ خلیلی از مردم افغانستان خواست، برای آوردن صلح و ختم جنگ در این کشور تلاش کنند و صداهای صلح را بلند نمایند.
حکومت افغانستان در ماه فبروری امسال در دومین نشست «پروسه کابل» یک طرح پیشنهادی صلح را برای طالبان با حضور نمایندگان ۲۵ کشور اعلام کرده گفت، اگر طالبان قانون اساسی این کشور را بپذیرند، می‌توانند در شهر کابل و سایر ولایت‌های افغانستان دفتر سیاسی باز کنند.
از سوی دیگر، نشست جهانی صلح تاشکند بتاریخ ۲۷ مارچ امسال با حضور نمایندگان ۲۷ کشور در شهر تاشکند پایتخت کشور ازبیکستان برگزار شد و کشورهای اشتراک کننده در آن نشست، از روند صلح افغانستان حمایت کردند.
قابل ذکر است که عصمت‎الله ایرگشوف نماینده ویژه رییس جمهوری ازبیکستان برای افغانستان اخیراً اعلام کرد، اگر مقام‌های افغانستان رضایت داشته باشند، این کشور حاضر است برای گروه طالبان دفتر سیاسی باز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا