آخرین اخبارجهانسیاست

خواست ترامپ از سعودی: با قطر دشمنی نکنید تا در برابر ایران متحد باشید

یک مقام دولت امریکا گفته رییس جمهور ترامپ در راستای تشکیل جبهه متحد اعراب حاشیه خلیج فارس در مقابل ایران، طی گفت‌وگویی تیلفونی از پادشاه عربستان خواست به دشمنی با قطر پایان دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در تماس تیلفونی با سلمان پادشاه سعودی خواستار پایان فوری شکاف در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس شد.
به نوشته خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ از سلمان خواست که پادشاهی سعودی و متحدان عربش فوراً به مناقشه نزدیک به یک سال با قطر که به شکاف میان متحدان امریکا در منطقه منجر شده، پایان دهند.
یک مقام دولت امریکا ضمن اعلام این خبر گفت: ترامپ قصد دارد با از بین رفتن اختلاف، اتحاد میان اعراب خلیج فارس ایجاد شود و جبهه متحدی علیه ایران تشکیل دهد.
حدود یک سال پیش، عربستان، مصر، امارات و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریزم، مداخله در امور کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی‏‌ها و تروریست‎ها اعلام کردند که رابطه خود را با این کشور قطع کردند.
در آن زمان، برخی رسانه‌ها اظهاراتی را به نقل از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره ایران منتشر کردند که گفته بود:« ایران قدرتی اسلامی است و هیچ عقلانیتی در دشمنی با ایران وجود ندارد. ایران یک قدرت اصلی برای حفظ ثبات در منطقه است»
سپس اخباری مبنی بر فیلتر شبکه‌های الجزیره قطر و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی روزنامه‌های قطری از سوی عربستان منتشر شد که این مسایل به وخیم شدن روابط سیاسی میان قطر و کشورهای یاد شده گردید.
اکنون امریکا در تلاش است که قطر از دست رفته را پس بگیرد و جبهه ضد ایرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس را حفظ کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا