آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

خواست مسکو از سیاسیون افغانستان برای تمرکز روی روند صلح

وزارت خارجه روسیه از سیاسیون افغانستان می‌خواهد روی روند مصالحه ملی تمرکز کنند و از اقداماتی که اختلافات را بدتر می‌سازد، خودداری کنند.

وزارت خارجه روسیه از سیاسیون افغانستان می‌خواهد روی روند مصالحه ملی تمرکز کنند و از اقداماتی که اختلافات را بدتر می‌سازد، خودداری کنند.
به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از سیاسیون در افغانستان خواسته است تا روی روند صلح تمرکز کنند و منافع ملی را اولویت دهند.
در بیانیه این وزارت آمده است: «ما از بازیگران سیاسی مسئول در افغانستان می‌خواهیم که فقط به منافع ملی مشترک پایبند باشند و تلاش‌های خود را روی روند مصالحه ملی متمرکز کنند که باید منجر به ختم جنگ داخلی و بازسازی دولت صلح‌آمیز، متحد و مستقل عاری از تروریزم و جرایم مربوط به مواد مخدر گردد».
باور این وزارت بر این است که بحران سیاسی داخلی که توسط دو مراسم تحلیف موازی اشرف غنی و رقیبش عبدالله عبدالله بدتر شد، می‌تواند گفت‌وگوهای صلح را تضعیف کند.
وزارت خارجه در این بیانیه تأکید کرده است: « اوضاع بحرانی در حال ظهور، موجب نگرانی‌هایی در مورد بی‌ثباتی بیشتر اوضاع سیاسی پیچیده داخلی فعلی در این کشور شده و پیامدهای منفی برای آغاز مذاکرات میان‌افغانی و دورنمای پسا-توافق‌نامه صلح ایالات متحده و طالبان دارد که در ۲۹ فبروری در دوحه امضا شد».
این وزارت بر آمادگی مسکو از ادامه حمایت کامل از مردم افغانستان در دستیابی به صلح پایدار در این کشور تأکید می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا