آخرین اخبارافغانستانسیاست

خواست رییس ولسی جرگه از رییس شورای اسلامی ایران:

خواهان بازنگری در طرح مقابله با مهاجران غیر قانونی هستیم

میررحمان رحمانی رییس ولسی جرگه شورای ملی کشور در نامه‌ای به به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران، خواستار بازنگری در طرح مقابله با مهاجران غیر قانونی شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، میررحمان رحمانی رییس ولسی جرگه به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفته است که ضمن احترام به فیصله‌های مجلس شورای اسلامی، خواهان بازنگری و تعدیل در آن طرح است.

آقای رحمانی نوشته: از طریق منابع خبری اطلاع حاصل نمودم که قرار است؛ طرحی به منظور سامان‌دهی اتباع خارجی غیر مجاز به زودی در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شود. دراین طرح در مورد مهاجران غیر قانونی موارد تکان دهنده پیشنهاد گردیده است.
به نوشته آقای رحمانی، ازآ نجایی که اغلب این مهاجران افغان‌ها هستند که به دلایل مشکلات امنیتی، اقتصادی و از جهت دیگر تعلقات روحی، مذهبی و خانوادگی به جمهوری اسلامی ایران در جوار مرزها تردد نموده و از اصول مهاجرت وقوانین ترددهم چیزی نمی‌دانند.
رییس ولسی جرگه ابراز نگرانی کرده که، «اگر آن طرح تصویب شود، نگرانی‌های جدی را‌ از اثر مجاز شمردن ماموران امنیتی به تیراندازی،جریمه‌های سنگین، حبس‌های طولانی مهاجران تحریک خواهد کرد و عواقب دردناک را به دنبال خواهد داشت».
در این نامه از آقای قالیباف خواسته شده که در باب طرح مذکور تجدید نظر نمایند.
رحمانی: ولسی جرگه شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان امیدوار است به سلسله تحمل و مهمان‌نوازی‌های چنددهه از مهاجران افغان، مهر همسایگی، دوستی، تعلقات فرهنگی و دینی همچنان مطمع نظر بوده و ضمن احترام به فیصله‌های آن مجلس محترم، خواهان تجدید نظر جدی درباب اصلاح وتعدیل این طرح می‌باشد.
گفتنی است که اخیراً برخی نمایندگان مجلس ایران طرحی را به منظور مقابله با مهاجرت غیرقانونی ارائه کرده‌اند که سبب نگرانی شهروندان افغانستان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا