آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

خودداری دولت بایدن از حساب‌دهی در مورد هزینه ۱ میلیارد دالر در افغانستان

خبرگزاری دید: از زمان خروج امریکا از افغانستان در اگست سال گذشته، دولت بایدن تا کنون بیش از ۱ میلیارد دالر پول مالیات‌دهندگان را در افغانستان هزینه کرده است، اما از حساب‌دهی در این مورد به سیگار خودداری می‌کند.


به نقل از واشنگتن اگزمینر، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به تازگی گفته است که دولت بایدن از ارایه معلومات در مورد چگونگی خرج نمودن بیش از یک میلیارد دالر در افغانستان خودداری می‌کند.
بر بنیاد این گزارش، بیش از ۱ میلیارد دالر پول مالیات‌دهندگان امریکایی از زمان خروج آشفته در این کشور هزینه شده است.
با این حال، دولت بایدن از حساب‌دهی در این مورد طفره می‌رود.
سرمفتش ویژه برای بازسازی افغانستان به طور خاص گفته که خواهان اطلاعات در مورد فروپاشی دولت افغانستان، خطرات برای جمعیت، تبعیت ایالات متحده در مورد ممنوعیت انتقال بودجه به طا-لبان و وضعیت برنامه‌های بشردوستانه است.
از سویی هم، جنرال دون بولدوک که بین سازمان‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ رهبری عملیات ویژه در افغانستان را بر عهده داشت، گفته است: ما نباید این پول را خرج کنیم، یک سکه نباید به آنجا برود.
وی افزوده که در زمان خدمتش در افغانستان دریافته که چگونه پول‌های کمکی به دست سازمان‌های تروریستی می‌افتاد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا با دفاع از موضع دولت گفته است که ماموریت قانونی سیگار محدود به بودجه‌های موجود برای بازسازی افغانستان است.
اما سیگار گفته است که اختیارات و صلاحیتش اعطاشده از سوی کانگرس است.
بر بنیاد گزارش‌ها، سیگار تا کنون ۶ مرحله تفتیش را تکمیل کرده که در جریان آن بیش از ۱۰ میلیون و ۶۶۸ هزار دالر را جز هزینه‌های مشکوک دانسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا