آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

خویشاوندان کارگران کشته شده در ننگرهار خواستار شناسایی و مجازات عاملان شدند

به دنبال کشته شدن هفت کارگر کارخانه گچ در ننگرهار، خانواده این قربانیان از دولت می‌خواهند که عاملان این رویداد وحشتناک را شناسایی و مجازات کند.


به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ خانواده‌های این قربانیان آمده است؛ کارگرانی که در کارخانه‌ گچ‌سازی کار می‌کردند افراد عادی بودند که برای کسب درآمد مشروع از کابل عازم ننگرهار شده بودند.
در اعلامیه همچنان آمده است که این کارگران در نخست لت‌وکوب و سپس با دستان بسته در محل کارشان تیرباران شده‌اند. طبق اعلامیه، «فاجعه‌ی المناک» ولسوالی سرخ‌رود ننگرهار «مصداق بارز جنایت علیه بشریت» است.
خانواده‌های قربانیان می‌گویند که پس از وقوع رویداد، تا کنون اقدام واضح برای شناسایی عاملان و مجازات آن‌ها از سوی حکومت مرکزی و حکومت محلی ننگرهار انجام نشده است.
خانواده‌های قربانیان از اتحادیه کارگران افغانستان و وزارت کار و امور اجتماعی خواسته‌اند که برای دادخواهی و حمایت از قشر «محروم» کارگر در افغانستان همکاری و هماهنگی کنند تا از تکرار چنین رویدادهایی در آینده جلوگیری شود.
هفت کارگر کارخانه‌ گچ‌سازی در ولسوالی سرخ‌رود ننگرهار دو شب پیش از سوی تفنگ‌داران ناشناس کشته شدند. اجساد این کارگران امروز به کابل، بامیان و غزنی منتقل شده‌ است. حکومت افغانستان قتل این کارگران را به گروه طالبان نسبت داده است. طالبان تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا