آخرین اخباراسلایدشوجهانحقوق بشرخبر های مهم

دادگاه لاهه: اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل غیرقانونی است

خبرگزاری دید: دادگاه عالی سازمان ملل متحد اعلام کرده که اشغال سرزمین‌ها و شهرک‌های فلسطینی توسط اسرائیل غیرقانونی است و باید هر چه سریع‌تر از آن خارج شود.

دادگاه لاهه: اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل غیرقانونی است

به نقل از رویترز، نواف سلام،رییس این دادگاه روز گذشته( ۲۹ سرطان) با قرائت یافته‌های هیئت متشکل از ۱۵ قاضی گفته است: شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی و رژیم مرتبط با آن‌ها بر خلاف قوانین بین‌المللی ایجاد شده و سعی در حفظ آن دارد.
این دادگاه به رژیم اسراییل توصیه کرده که برای خسارات وارده غرامت پرداخت کند و از تمامی “شهرک‌نشینان از شهرک‌های موجود” تخلیه شوند.
در همین حال، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنشی، این نظر را «اساساً اشتباه» و یک‌جانبه دانسته و موضع خود را مبنی بر این‌که حل و فصل سیاسی در منطقه تنها با مذاکره امکان‌پذیر است، تکرار کرده است.
وزارت خارجه فلسطین این نظر را «تاریخی» خواند و از دولت‌ها خواست به آن پایبند باشند.
ریاض المالکی نماینده فلسطین در خارج از دادگاه لاهه گفته است: “بدون کمک. بدون کمک. بدون همدستی. بدون پول، بدون اسلحه، بدون تجارت… هیچ اقدامی به حمایت از اشغال غیرقانونی اسرائیل.”
گفتنی است که در ۲۰۰۴، دیوان بین‌المللی عدالت یک حکم مشورتی صادر کرد که حصار جدایی اسرائیل در اطراف کرانه باختری را غیرقانونی و شهرک‌های اسرائیلی را بر خلاف قوانین بین‌المللی دانست.
رژیم اسرائیل این حکم را رد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا