آخرین اخبارافغانستان

داعشیان ولایت غور را ترک کردند!


مقامات دولتی ولایت غور از خارج شدن افراد وابسته به گروه داعش از روستاهای این ولایت خبر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال غلام مصطفی محسنی، فرمانده پولیس ولایت غور می‌گوید: از چندین سال بدین‌سو، افراد وابسته به گروه داعش در روستایی مرغاب در شمال شهر فیروزکوه می‌خواستند پایگاه بسازند، اما آنان در اختلافت میان گروهی با طالبان، روستاهای شمال این ولایت را ترک گفته‌اند و دیگر داعش در روستاهای غور وجود ندارد.
آقای محسنی می‌افزاید، مفکوره‌ای که در سال‌های قبل داعش در روستاهای ولایت غور می‌خواست پیاده کند دیگر وجود ندارد.
در همین حال غلام ناصر خاضع، والی غور تایید می‌کند که گروه موسوم به داعش روستاهای شمال فیروزکوه را ترک گفته‌اند و دیگر حضور ندارند.
آقای خاضع می‌گوید مردم روستاهای شمال فیروزکوه، خود شان داعشیان را از روستاهای این ولایت بیرون کرده‌اند.
خاضع در پاسخ به این سوال که «افراد در روستاهای مرغاب وجود دارد که موسوم به داعش هستند و گفته می‌شود با دولت بعیت می‌کنند چه پاسخ دارید؟ گفت که این گفت‌وگوها در حد یک گفت‌وگو مانده و افرادی وجود دارند که در گذشته داعش آنان را به نحوی برچسب به خود زده بود، اما آنان می‌خواهند که با دولت یکجا شوند، ولی اول باید مسایل حقوقی شان را با افرادی که به نحوی از این گروه شکایت دارند رفع کنند و افراد که مجرم هستند به دادگاه فرستاده شوند، آن وقت گفت‌وگوهای دولت با این افراد نتیجه خواهد داد.»
آقای خاضع بیعت کردن افراد بازمانده داعش که باشنده‌های روستایی مرغاب هستند با دولت را باعث امن شدن تمام روستاهای شمال فیروزکوه می‌داند.
افراد گروه داعش در حالی این ولایت را ترک گفتند که پیش از کشتار ۱۴ مسافر هزاره، ربودن دانشجویان، کشتار پنچ ترافیک پولیس و کشتار دسته‌جمعی بیش از ۳۰ فرد ملکی را در غور به عهده گرفته بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا