آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

سازمان ملل متحد:

داعش رهبر جدید برای شاخه خراسان (افغانستان) تعیین کرد

بر اساس یک گزارش تازه که به شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستاده شده، مرکز رهبری گروه داعش بلندپایه ترین فرد خود را در افغانستان برکنار کرده است.

بر اساس یک گزارش تازه که به شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستاده شده، مرکز رهبری گروه داعش بلندپایه ترین فرد خود را در افغانستان برکنار کرده است.
به نقل از لانگ وار جورنال، تیم نظارت سازمان ملل متحد که مسئول ردیابی القاعده، داعش و دیگر گروه‌های وابسته به آن است در گزارشی که به تازگی به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده، گفته است که هیئتی از میان گروه داعش بعد از یک دیدار در اوایل سال جاری از مرکز رهبری، این گروه رهبر جدیدی را برای افغانستان گماشت.
بر اساس این گزارش، گروه داعش مولوی «عبدالله» را که به نام مولوی «اسلم فاروقی» نیز یاد می‌شود، به جای مولوی «ضیاالحق» مشهور به «ابو عمر الخراسانی» به عنوان رهبر جدید جنگجویان داعش در افغانستان گماشته است.
مولوی ضیاالحق تا ماه اپریل سال جاری میلادی رهبری این گروه را در افغانستان به دست داشت.
تیم نظارت سازمان ملل همچنان دریافته است که مولوی ضیالحق به دلیل «عملکرد ضعیفش» برکنار شده است.
با این همه، در این گزارش توضیح داده نشده که چطور این جزئیات به دست آمده است.
این گزارش همچنان شخص دیگری را از شاخه خراسان معرفی کرده که نامش «سیف علی شفیع‌ا‌وف» مشهور به «معاویه» است و شهروند تاجیکستان می‌باشد؛ کسی که حدود ۲۰۰ جنگجو را از آسیای مرکزی رهبری می‌کند.
طبق این گزارش، معاویه در حال حاضر در ولایت ننگرهار فعالیت می‌کند، جایی که وی عضو رهبری یا شورای گروه داعش است و به دنبال سربازگیری جنگجویان تاجیک است.
گفتنی است که بر اساس گزارش‌ها، گروه تروریستی داعش در برخی نقاط افغانستان حضور داشته و حملات تروریستی مرگباری را بالای افراد ملکی تاکنون به عهده گرفته است. در آخرین مورد حمله تروریستی بالای کارمندان وزارت معادن و پترولیم را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها فرد ملکی شد، گروه داعش به عهده گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا