آخرین اخباراسلایدشوجهان

طی یک هفته

داعش ۱۴۰ غیرنظامی را در عراق اعدام کرد

مقام‌های عراقی از اعدام بیش از یکصد غیرنظامی در موصل توسط داعش در یک هفته اخیر خبر دادند.
مقام‌های عراقی روز جمعه اعلام کردند، گروه داعش در عراق طی یک هفته اخیر چندین غیرنظامی را که در حال فرار از موصل غربی بودند اعدام و اجساد آنها را از پایه‌های برق آویزان کردند.
به نقل از صدای امریکا( VOA)، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در پیامی توئیتری گفته است که شبه‌نظامیان داعش ۱۴۰ غیرنظامی را که قصد گریز به مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی عراقی را داشتند، قتل عام کردند.
به گفته این شورا، نیروهای داعش جسد تعدادی از این کشته‌شدگان را از پایه‌های برق آویزان کرده و جسدهای دیگر را نیز در خط مقدم قرار دادند.
شبه‌نظامیان داعش در هفته‌های اخیر برای مقابله با حمله نیروهای عراقی به مناطق تحت کنترل خود غیرنظامیان را هدف قرار داده است.
شبه‌نظامیان داعش برای عبرت دیگران، چندین غیرنظامی را اعدام کرده و به سمت مردان، زنان، و کودکان در حال فرار تیراندازی و یا هاوان پرتاب کردند.
عملیات گسترده نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری موصل که از سال ۲۰۱۴ به اشغال داعش در آمد، به تاریخ ۲۶ میزان ۱۳۹۵ آغاز شد؛ بخش شرقی موصل کاملا آزاد شده، اما عملیات در بخش غربی همچنان ادامه دارد.
حضور غیرنظامیان در موصل که از آن به عنوان مرکز خلافت خودخوانده داعش در عراق یاد می‌شود، و استفاده آن گروه افراطی از این غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، عملیات ارتش را کُند کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا