آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

دانشگاه هرات از دست‎آوردش‎هایش رونمایی کرد

نخستین دوره ماستری اداره و تجارت دانشکده اقتصاد، ایجاد کمپیوترلب در دانشکده جامعه شناسی و ایجاد دیپارتمنت تکنالوژی مواد غذایی در دانشکده زراعت دست‎آوردهای اخیر دانشگاه هرات است که امروز با حضور مقام‌های بلندپایه دولتی، نمایندگان مردم و مسئولان دانشگاه هرات رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله فایز ضمن تبریک‎گویی این دست‎آوردها به استادان، کارمندان و همکاران این برنامه‎ها، به دست‎آوردهای دیگر دانشگاه، از جمله برگزاری اولین دور جشن عمومی فارغ‎التحصیلان در سال گذشته، برگزاری امتحان کانکور شفاف در هرات، تطبیق پلان استراتیژی ۵ ساله دانشگاه، ایجاد برنامه ماستری، ایجاد مرکز تحقیقات دانشگاه، شامل شدن دانشگاه هرات در لیست ۵ دانشگاه برتر افغانستان، ایجاد تسهیلات ترانسپورتی، عقد تفاهنامه‌ها با دانشگاه‌های بین‌المللی و فرستادن اساتید به کشورهای مختلف بخاطر افزایش تخصص نیز، اشاره کرد.
در همین حال محمد آصف رحیمی والی هرات، ضمن تقدیر از دانشگاهیان بخاطر ایجاد امیدواری و بدست آوردن دست‎آوردهای این چنینی برای دانشجویان، آغاز برنامه ماستری در دانشکده اقتصاد را به عنوان یکی از بزرگترین دست‌آوردهای ولایت هرات در چند سال اخیر عنوان کرد.
وی ابراز داشت که این برنامه بخاطر مطابقت داشتن آن با بازار کار هرات، در سال‌های آینده متقاضیان زیادی را بخود جلب خواهد کرد.
آقای رحیمی همچنان از ریاست دانشگاه خواست تا اسناد لازمه از مشکلات موجود در دانشگاه را با مقام ولایت هرات و نمایندگان مردم در شورای ملی به اشتراک بگذارند تا در سال‌های بعدی با تخصیص بودجه کافی، به حل این مشکلات نیز پرداخته شود.
شایان ذکر است که این برنامه‌ها با حمایت مالی اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده آمریکا (USAID) از طریق برنامه حمایت دانشگاه‌ها و انکشاف نیروی بشری (USWDP) و با همکاری تخنیکی دانشگاه‌های دنور، پردو و ماساچوست ایالات متحده آمریکا ایجاد گردیده‎اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا